قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پوشش دروس ۷۰ استاد تراز اول حوزه در مدرسه فقاهت
پوشش دروس 70 استاد تراز اول حوزه در مدرسه فقاهت

مسئول مؤسسه صدای بهار خبر داد؛

پوشش دروس ۷۰ استاد تراز اول حوزه در مدرسه فقاهت

جوادی از پوشش دروس خارج فقه و اصول ۷۰ استاد تراز اول حوزه و نزدیک به ۱۷۰ عنوان درسی با ۶۱ هزار جلسه صوت و ۳۶ هزار جلسه تقریر در مدرسه مجازی فقاهت تا پایان شهریور ۹۵ خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جواد جوادی، به تشریح عملکرد مدرسه مجازی فقاهت در شش ماه نخست سال ۹۵ و ارائه خدمات گسترده آن به طلاب، دانشجویان و اساتید پرداخت و ارتباط عالمان با عالمان و برقراری ارتباط زنده اینترنتی حوزه‌های علمیه را از اهداف آن برشمرد.

مسؤول مؤسسه صدای بهار با اشاره به پوشش دروس خارج ۷۰ استاد تراز اول حوزه و نزدیک به ۱۷۰ عنوان درسی تا پایان تابستان ۹۵، به رسا گفت: مدرسه مجازی فقاهت درس‌های قم، مشهد، نجف، کربلا، لبنان، قطیف و احساء و افغانستان را پوشش می‌دهد.

وی افزود: درحال حاضر درس‌های ۱۹ استاد از قم، ۴ استاد از مشهد، ۱۰ استاد از نجف، ۲ استاد از کربلا، ۹ استاد از لبنان و ۵ استاد از شهرستان‌های ایران داده شده و ۳۲ استاد دیگر نیز مربوط نقاط دیگر در درسهای کلامی، فلسفی و تفسیری بوده است.

این کارشناس IT از پوشش حدود ۶۱ هزار جلسه صوت و ۳۶ هزار جلسه تقریر که تعداد آنها هر روز افزایش پیدا می‌کند خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت رسمی مدرسه فقاهت از آذر ۸۵ با درس حضرات آیات مکارم، نوری و سبحانی شروع شد.

مسؤول مؤسسه صدای بهار ادامه داد: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان تیرماه بیش از دو هزار و یکصد صوت و متن تقریر بر روی پایگاه اینترنتی ارتباط شیعی بارگذاری شده است، که به طور متوسط هر ماه پانصد جلسه صوت و متن پوشش داده شده است.

وی با بیان این‌که در چهار ماه نخست سال حدود ۶۵۰ درس خارج به صورت زنده از شهرهای قم، نجف، مشهد و لبنان پخش شده است، از نمایش مستندات در هنگام تدریس به عنوان جدیدترین فعالیت مدرسه مجازی فقاهت در سال جاری نام برد و ابراز کرد: براین اساس مصادر دروس خارج حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی و نوری همدانی همزمان با تدریس استاد بر روی پرده دوازده متری در شبستان اول مسجد اعظم قم نشان داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مستندسازی دروس گفت: در این امکان مصادر درس گفته شده و امکان جستجوی دقیق روی عبارات و کلمات کلیدی و موضوعات خاص برای فهم راحت مطالب وجود دارد، بنابراین در متون مستند سازی شده زمانی که روی عبارات و کلمات رنگ بندی کلیک شود، تمام مطالب مورد نیاز در آن باب به طور کامل در صفحه‌ای جدا باز خواهد شد.

جوادی با بیان این‌که تمامی مصادر در پاورقی آورده و به کتابخانه لینک می‌شود، اظهار داشت: برای سال گذشته درس اصول آیت‌الله سبحانی، ۱۴۴ درس حدود ۱۰۷۸ پاورقی (برای هر درس حدود ۹ پاورقی) داشت که به کتابخانه لینک خورده است.

مسؤول مؤسسه صدای بهار با اشاره به این‌که دروس خارج فقه حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و سایر بزرگان پاورقی دارد، گفت: وقتی طلبه بر روی اخذ و مصدر کلیک می‌کند همان موقع متن کتاب را می‌بیند و از نظر استنتاج راحت‌تر است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال درس فقه آیت‌الله جوادی آملی با ۱۲۳ درس ۳۱۰۰ پاورقی به کتابخانه لینک خورده است و درس تفسیر ایشان نیز با ۱۴۲ درس ۴۳۰۰ پاورقی دارد که به طور متوسط برای هر درس ۳۰ پاورقی لینک خورده به کتابخانه وجود دارد.

یادآور می‌شود که نرم‌افزار «ارتباط شیعی» در تابستان سال ۱۳۸۳ توسط صدای بهار، یا همان بخش اینترنتی مؤسسه بهار قرآن طراحی و ساخت «کلاینت» و سرور آن به صورت کاملا بومی و مبتنی بر دانش فنی داخل کشور، پیاده‌سازی شده است.

طلاب با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند در دروس حوزوی به صورت زنده شرکت کنند و درس استاد را از طریق رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل است بشنوند.

نسخه اندروید مدرسه فقاهت نیز به منظور تسهیل دسترسی طلاب به دروس مدرسه فقاهت طراحی شده است که علاقه‌مندان با دریافت و راه‌اندازی این نرم‌افزار، می‌توانند با انتخاب درس، استاد و سال مورد نظر، فهرست صوت‌ها و متن‌های مربوطه را دریافت کرده و با کلیک بر روی هریک، فایل آن را در تلفن همراه خود ذخیره و از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics