قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیام مراجع در محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)/ مسئولان امنیتی و انتظامی بستر حملات تروریستی را در نطفه محو نمایند

پیام مراجع در محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)/ مسئولان امنیتی و انتظامی بستر حملات تروریستی را در نطفه محو نمایند

آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی در بیانیه‌ جداگانه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه‌السلام) در شیراز تاکید کردند: مسئولان امنیتی و انتظامی بستر حملات تروریستی را در نطفه محو نمایند و نسبت به عوامل داخلی و خارجی این جنایت برخورد لازم و سریع را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، متن کامل پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در محکوم نمودن حمله به زائران حرم شاهچراغ بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون، خبر جسارت مجدد به حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام و شهادت و جراحت تعدادی از هم‌وطنان و زائران آن حرم مطهر موجب تألّم و تأثّر شدید گردید.

قطعاً این جنایات، از سرِ زبونی و خواری صاحبان قلب‌ها و ذهن‌های سیاه و منحرف برنامه ریزی و اجرا شده که مورد حمایت مالی، تبلیغاتی و اطلاعاتی دشمنان قسم خوردۀ اسلام و امت ولایی ایران هستند.

بحمدالله با جان فشانی عزیزان و نیروهای شجاع حاضر در محل، جلوی جنایت بزرگی گرفته شد ولی بر نیروها و مسئولان امنیتی و انتظامی کشور لازم است با تلاش مجدّانه بستر این حرکات را برچیده و این گونه جنایات را در نطفه محو نمایند.

اینجانب به مصیبت دیدگان این واقعه تسلیت عرض می کنم و علو درجات شهید این جنایت و صحت و سلامت مجروحان آن را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

همچنین، آیت‌الله حسین نوری همدانی در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) در شیراز پیامی صادر کرد که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران عزیز، دست به عمل جنایتکارانه زده و با حمله مجدد به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) چهره سیاه خود و هم پیمانان شان را نمایان ساختند، اما با رشادت حافظان مقتدر امنیت مواجه گردیدند.

ضمن تکریم به مقام شامخ شهیدان این حادثه تروریستی برای مجروحان این حادثه طلب عافیت از درگاه خداوند متعال دارم و از مسئولان محترم می خواهم نسبت به عوامل داخلی و خارجی این جنایت برخورد لازم و سریع را داشته باشند. توفیق همگان را از پرودگار متعال خواستارم.

بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت حمله تروریستی به شاهچراغ

گفتنی است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی حمله تروریستی به شاهچراغ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم. حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) -علیه‌السلام- بار دیگر موجب داغدار شدن دلهای محبان اهل بیت -علیهم السلام- شد.

این جنایت، گرچه به حسب اطلاعات رسیده به دست مزدوران داعشی حادث شد؛ اما دست‌های پشت پرده صهیونیزم و آمریکای کینه توز و به وجود آورنده داعش، در این اقدام ستمکارانه نادیده گرفته نخواهد شد.

عاشورا مبدأ و مقصد ملت حسینی ایران است و این تحرکات زبونانه و خباثت آمیز، ملت ما را از حرکت ظلم ستیزانه خود باز نخواهد داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن جنایت تروریستی در سومین حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) در ایران، از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور می‌خواهد، قاطعانه ریشه‌ها و شبکه‌های وابسته به تروریست‌ها را شناسایی و به سزای اعمالشان برسانند و چون گذشته در مجاهدت‌های خاموش خود، نابودکننده برنامه‌های دشمنان اسلام و ایران باشند. شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنانمان در این حمله تروریستی را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر -عجل الله تعالی فرجه الشریف-،رهبرمعظم انقلاب- مدظله‌العالی-، مراجع عظام تقلید-دامت برکاتهم- و ملت شهید پرور و عاشورایی ایران تسلیت عرض می‌نماییم.

امیدواریم مجروحان این حادثه به دعای پر مهر حضرت حجت -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- شفای عاجل پیدا کنند و شهدای عزیز این واقعه با اولیاء الله محشور گردند. ان‌شاءالله.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics