قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیام ویدئویی آیت‌الله سبحانی به مناسبت هفته وحدت + ترجمه فارسی
توصیه آیت‌الله سبحانی در مورد شیوع بیماری کرونا

پیام ویدئویی آیت‌الله سبحانی به مناسبت هفته وحدت + ترجمه فارسی

آیت‌الله جعفر سبحانی به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت اسلامی، یک پیام ویدئویی را برای «مرکز اسلامی لندن» ارسال کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سبحانی در پیام ویدئویی خود که به زبان عربی می‌باشد، بر لزوم تمسک به اشتراکات و واگذاری مسائل مورد اختلاف به مراکز علمی و روحانیون به دور از عامه مردم تاکید کرد.

ترجمه فارسی پیام آیت‌الله سبحانی از شفقنا به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین والصلاه والسلام على خیر خلقه وآله الطاهرین ومن والاهم إلى یوم الدین

قال الله تعالى «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»

به شما به خاطر این نشست درخشان که باعث وحدت صف و رفع اختلاف می‌شود و پشت دشمنان را می‌شکند، تبریک می‌گویم؛ نشستی که‌هارمونی جان‌ها و همدلی و تمسک به اشتراکات که بیشتر از اختلافات است را آشکار می‌سازد.

الله سبحان و تعالی به ما دستور می‌دهد که به ریسمان الهی چنگ بزنیم؛ این پرسش پیش می‌آید که منظور از ریسمانی که باید بدان چنگ انداخت، چیست؟ چرا می‌گوید به ریسمان الهی چنگ بزنید و نمی‌گوید به قرآن کریم و یا به دین چنگ بزنید؟ بلکه بر چنگ انداختن به ریسمان الهی تمرکز می‌کند.

امکان دارد گفته شود که خداوند متعال می‌خواهد برای امت دچار تفرقه و پارگی، از مثال کسی که در چاه افتاده استفاده کند؛ اگر کسی به چاه و قعر بیفتد تنها با یک کار رهایی می‌یابد که همان انداختن ریسمان در چاه است تا بدان چنگ بزند و از آنجا خارج شود و گرنه در چاه باقی می‌ماند و سرنوشت وی مرگ و نابودی خواهد بود.

امت اسلامی اگر خدای ناکرده دچار تفرقه شود، همانند شخص در چاه افتاده خواهد بود، اگر این تفرقه را فرض کنیم، درمان قطعی آن همان چنگ انداختن به ریسمان الهی و خروج از این بحران است؛ این (راه حل) عبارت است از تمسک به اشتراکات، خداوند یکی است، کعبه قبله همگان است، قرآن کتاب همگان است، پیامبر اکرم (ص) نیز پیام ایشان پیام آخرین پیامبر و فرستاده است.

بر همین اساس نیز باید به اشتراکات چنگ بیندازیم در حالی که مسائل مورد اختلاف باید به پژوهش‌های علمی میان علما نه عامه مردم واگذار شود، در آن هنگام رهایی خواهیم یافت.

هم اکنون باید به دشمنان به ویژه دشمن متجاوز صهیونیست توجه کنیم جایی که هر روز دارای حیله‌هایی برای به جان هم انداختن مسلمانان هستند.

یک بیماری علاج ناپذیر نیز وجود دارد، این که غرب تسلیحات تولید می‌کند و به مسلمانان می‌فروشد تا یکدیگر را با این سلاح‌های مرگبار هدف قرار دهند؛ تجارت غرب همان فروش اسلحه به مسلمانان و کشورهای اسلامی است؛ مسلمانان این سلاح‌های مرگبار را خریداری می‌کنند تا یکدیگر را بزنند.

در این وضعیت، علمایی که درد و درمان را می‌شناسند، باید متحد شوند و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند.

من به شما به خاطر این نشست درخشان که یک تصویر واقعی از چنگ انداختن به ریسمان خداوند متعال است، تبریک می‌گویم؛ همچنین به مجمع دینی در لندن تبریک می‌گویم که شکر خدا مرکز و جایگاه علم و هدایت بوده است.

در پایان سخنان خود نیز به گفته کسی چنگ می‌زنیم که گفته است: عقیده، ما را به عنوان یک امت گرد هم آورده و دین هدایت نیز ما را به عنوان پیروان در خود جای داده است؛ اسلام میان دل‌هاى ما الفت به وجود آورده هر چند در زندگى گروه‌هاى مختلفى باشیم.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics