قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیش‌بینی وضعیت هلال و رویدادهای تاریخی و فلکی سال ۱۴۴۲قمری + فایل PDF
پیش‌بینی وضعیت هلال و رویدادهای تاریخی و فلکی سال ۱۴۴۲قمری + فایل PDF

از سوی دفتر ‌آیت‌الله سیستانی منتشر شد؛

پیش‌بینی وضعیت هلال و رویدادهای تاریخی و فلکی سال ۱۴۴۲قمری + فایل PDF

دفتر ‌آیت‌الله سیستانی،‌ کتابچه‌ای را درباره حوادث مهم ماه‌های قمری، موقعیت ماه، استهلال و رویدادهای فلکی مربوط به سال جدید قمری منتشر کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی به‌تازگی کتابچه‌ای را مربوط به زمان‌های ماه‌های قمری و مهم‌ترین رخدادهای این ماه‌ها به همراه تقویم هجری برای سال جدید قمری (۱۴۴۲ق) منتشر کرد.

این کتابچه همچنین شامل پیش‌بینی‌های ویژه استهلال ماه در ابتدای ماه‌‌های قمری، بیان مهم‌ترین حوادث فلکی و تاریخی، زمان‌های خسوف و کسوف و تعیین قبله می‌شود.

در مقدمه این کتابچه آمده است: دفتر حضرت ‌آیت‌الله سیستانی(دام ظله) تقویم سالانه ویژه تعیین اوایل ماههای قمری سال ۱۴۴۲هـجری را برابر با افق شهر نجف اشرف و براساس محاسبات علمی گردش ماه به مومنان گرامی تقدیم می‌کند و از خداوند عزوجل مسئلت دارد که آن را عامل خیر، برکت، سعادت و پیروزی همه مسلمانان قرار دهد. لازم به ذکر است که این محاسبات بیانگر نظر مرجعیت دینی نیست بلکه تنها احتمالات و پیش بینی‌‌های فلکی است به طوری که اوایل ماههای قمری مبتنی بر ثبوت رویت هلال ماه از نظر شرعی است.

امیدواریم که همه مومنان تا حد امکان هلال ماهها را براساس بیانات ذکر شده در این جزوه و اعلام رویت هلال از طرف ما رهگیری کنند و ما را از دعای خود محروم نگردانند.

نحوه عمل به کتابچه

اولا: این کتابچه حاوی تقویم سالانه عمومی است که در آن روزهای هفته براساس ماههای هجری قمری مصادف با ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ میلادی مشخص شده است.

دوما: این جزوه پیش بینی‌‌های مربوط به وضعیت هلال ماه در آغاز ماههای قمری سال ۱۴۴۲ هجری را براساس محاسبات دقیق فلکی و برابر با افق شهر نجف اشرف مشخص می‌کند و حاوی موارد زیر است:

سن هلال ماه از هنگام اقتران مرکزی تا لحظه غروب آفتاب در آن روز.

ارتفاع هلال ماه هنگام غروب آفتاب در شب اول قمری.

مدت مکث هلال ماه در افق بعد از غروب آفتاب در آن شب.

مقدار درصد اکتساب هلال ماه از نور خورشید نسبت به تمام قرص ماه در لحظه غروب خورشید آن روز.

سوما: در صورتی که ۳۰ روز ماه کامل شود، تلاش کرده ایم وضعیت هلال ماه را در شب گذشته تشریح کنیم.

رابعا: بیان مهمترین رخدادهای فلکی و تاریخ اسلام در هر ماه.

پنجم: بیان زمان‌‌های خسوف ماه و کسوف خورشید و تعیین قبله با رصد خورشید.

ششم: زمان ورود ماه به برج عقرب چرا که از ابی عبدالله الصادق(ع) روایت شده است که فرمودند: هرکس در برج عقرب(زمانی که قمر در عقرب است) مسافرت یا ازدواج کند، خوبی را نخواهد دید.

بنابر گزارش شفقنا، علاقه‌مندان برای برای دیدن و بارگیری این کتابچه (اینجا) کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics