قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «غایه البادی فی شرح المبادی» چاپ و منتشر شد
چاپ و انتشار کتاب «غایة البادی فی شرح المبادی»

تازه‌های نشر؛

«غایه البادی فی شرح المبادی» چاپ و منتشر شد

کتاب «غایه البادی فی شرح المبادی» دربارۀ مبانی فقه اسلامی است و توسط دکتر غلامرضا جمشیدنژاد اول تصحیح و تحقیق شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، مؤلف کتاب محمد بن علی بن محمد جرجانی غروی حلّی (سدۀ ۷- ۸ هـ. ق) شاگرد مبرز علامۀ حلّی است. این کتاب را جرجانی در شرح کتاب «مبادی الوصول الی علم الاصول» استادش نوشته است. در این اثر جرجانی آرای استادش علامه حلّی را در جایی که لازم بوده در نهایت احترام نقد کرده است.

این کتاب که در عالم تشیع اهمیت فوق العاده‌ای دارد در قرن هفتم هجری به نگارش درآمده و نسخۀ مبنای دکتر جمشیدنژاد نیز مربوط به همین قرن است.

به گفتۀ مصحح، غایه البادی فی شرح المبادی الگویی خوب برای نقد آثار به شمار می‌رود و ما می‌توانیم شیوۀ نقد آثار بزرگان را از این کتاب یاد بگیریم. به عقیده دکتر جمشیدنژاد ما باید دریابیم که نقد آثار بزرگان نه تنها بی‌حرمتی به آنان نیست، بلکه بایسته و ضروری بوده و از آن جهت که بی‌تفاوت از کنار اندیشه‌های آنان نمی‌گذریم، نوعی احترام به بزرگان است.

بنابر گزارش میراث مکتوب، این کتاب در ۳۲۸ صفحه توسط کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و مصحح در تصحیح آن از نسخه‌های خطی کتابخانۀ آستان قدس، مجلس شورای اسلامی، آیت الله مرعشی و کتابخانۀ مرکزی اصفهان بهره برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics