قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / چهارمین شماره دوفصلنامه «مطالعات فقه معاصر» منتشر شد + دانلود

از سوی موسسه مفتاح کرامت؛

چهارمین شماره دوفصلنامه «مطالعات فقه معاصر» منتشر شد + دانلود

شماره چهارم دوفصلنامه تخصصی «مطالعات فقه معاصر» با هدف نشان دادن ظرفیت گسترده دانش فقه و علوم مرتبط در عرصه‌های گوناگون از سوی موسسه مفتاح کرامت عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، چهارمین شماره دوفصلنامه تخصصی «مطالعات فقه معاصر» (پاییز و زمستان ۱۳۹۶)، با مدیر مسئولی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد ورعی محقق و مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم به‌تازگی چاپ و منتشر شد.

بنابراین گزارش، در چهارمین شماره دوفصلنامه «مطالعات فقه معاصر»، هفت مقاله از اساتید، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه فقه و اصول، همراه با چکیده مقالات به زبان عربی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

این دو فصلنامه دربردارنده مقالاتی چون: «قاعده «نفی سبیل»، مفاد و ادلّه به قلم آیت‌الله یوسف صانعی»، «اسلام و کفر در فقه نوشته محّمدرضا غفوریان»، «تطّور فقه فتوایی به نگارش رضا مختاری» و «مفهوم شناسی استخفاف و اضاعه نماز و تهاون نسبت به آن به همت سیدمحمود طیب حسینی و مریم جولایی» می‌باشد.

همچنین، «خروج بر دولت اسلامی؛ موجب کفر یا فسق؟ نوشته جواد حسینی»، «بررسی سیر تاریخی شکل‎گیری فروع جدید در فقه متقدم شیعه به قلم سیدمحمدکاظم مددی الموسوی» و «قاعده نفی ظلم به نگارش سیف‌الله صرامی و حسن‌علی علی اکبریان» از دیگر مقالات این شماره است.

چکیده مقالات به زبان عربی از سوی اسعد کعبی و نیز چکیده مقالات به زبان انگلیسی توسط مهدی غلامی صورت گرفته است.

یادآوری می‌شود، چهارمین شماره دو فصلنامه تخصصی «مطالعات فقه معاصر»، به صاحب امتیازی موسسه مفتاح کرامت و مدیر مسئولی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد ورعی در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این دو فصلنامه به محل موسسه کرامت به آدرس قم ـ صفائیه، کوچه۱۵، بعد از چهار راه، پلاک۱۱ مراجعه و یا از طریق پست الکترونیک: M.feghemoaser@yahoo و شماره تلفن: ۳۷۸۳۶۵۳۴ (۰۲۵) تماس حاصل نمایند.

دانلود کنید

قاعده «نفی سبیل» ، مفاد و ادلّه؛ یوسف صانعی  

اسلام و کفر در فقه؛ محّمدرضا غفوریان

تطّور فقه فتوایی؛ رضا مختاری

مفهوم شناسی استخفاف و اضاعه نماز و تهاون نسبت به آن؛ سیدمحمود طیب حسینی و مریم جولایی

خروج بر دولت اسلامی؛ موجب کفر یا فسق؟؛ جواد حسینی

بررسی سیر تاریخی شکل‎گیری فروع جدید در فقه متقدم شیعه؛ سیدمحمدکاظم مددی الموسوی

قاعده نفی ظلم؛ سیف الله صرامی و حسن علی علی اکبریان

چکیده عربی؛ اسعد کعبی

چکیده انگلیسی؛ مهدی غلامی

چهارمین شماره دو فصلنامه «مطالعات فقه معاصر» منتشر شد + دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics