قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «کتاب الصلاه» اثر سید جمال‌الدین گلپایگانی منتشر شد
«کتاب الصلاة» اثر سید جمال‌الدین گلپایگانی منتشر شد

با تقریظ آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی؛

«کتاب الصلاه» اثر سید جمال‌الدین گلپایگانی منتشر شد

مجموعه سه‌جلدی «کتاب الصلاه» اثر مرحوم آیت الله سید جمال‌الدین گلپایگانی با همکاری مشترک انتشارات نورالولاء و انتشارات دلیل ما، در یک‌هزار و ۵۶۶ صفحه چاپ و منتشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، این کتاب که در سه بخش و ۱۲ فصل به زبان عربی به همت گروه محققان موسسه آل‌البیت تدوین شده، به بررسی بحث نماز در آیات و روایات و استنباطات فقهی می‌پردازد.

اکنون کتاب سه جلدی «کتاب الصلاه» به عنوان اثری ماندگار از این شخصیت دینی توسط انتشارات نور الولاء چاپ و با همکاری انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

نسخه اولیه این کتاب وزین و ارزشمند برای آیت‌الله صافی گلپایگانی هدیه برده شد و ایشان ضمن خرسندی از چاپ اثر استادشان، متنی بدین قرار نگاشتند:

تقریظ آیت‌الله صافی گلپایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم؛ بحمد الله تعالی یکی از آرزوهای دیرین حقیر که طبع و نشر آثار سید الفقها والمجتهدین استادنا آیت‌الله العظمی سید جمال الدین گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیه بود جامه عمل پوشید و کتاب الصلاه آن فقید بزرگوار به زینت طبع آراسته شد، از این بابت خداوند متعال را شاکر هستم و از فضلای محترمی که زحمت طبع این اثر نفیس و گرانبها را به عهده گرفته‌اند به ویژه نوادگان فاضل و محقق آن فقید سعید تشکر می‌کنم‌. ان شاء الله تعالی حوزه‌های علمیه از این کتاب گرانسنگ استفاده نموده و روح مطهر آن عالم ربانی و فقیه صمدانی را از ثواب واجر مطالعه علما بهره‌مند سازند.

والسلام علیکم- لطف‌الله صافی

سید جمال الدین موسوی گلپایگانی مرجع تقلید و از عرفای شیعه در سال ۱۲۹۵ (قمری) در روستای سعیدآباد گلپایگان به دنیا آمد. وی در ۱۲ سالگی نزد برادرانش، درس را آغاز کرد و برای ادامه تحصیل، راهی گلپایگان شد و عمده علوم عربی و منطق را از علمای گلپایگان آموخت.

ایشان در سال ۱۳۱۱ (قمری) در سن ۱۶ سالگی، عزم اصفهان کرد و بعد از آن به نجف رفت و علاوه بر فراگیری علوم تألیفاتی را نیز داشت که برخی از آنها عبارتنداز:

۱- رساله فی جواز البقاء علی تقلید المیت

۲- رساله فی اجتماع الامر و النهی

۳- رساله استدلالی در غیبت (رساله‌های یاد شده همراه ۲۰ مسئله مهم استدلالی فقهی، در سال ۱۳۷۰ ه. ق، در چاپخانه حیدریه نجف اشرف چاپ شد)

۴- تقریرات درس اصول مرحوم نائینی

۵- یک دوره اصول فقه به قلم خود ایشان

۶- یک دوره فقه، شامل ابواب: طهارت، صلات، وصایا، اجاره، مکاسب، طلاق، قضا (ناتمام)، اطعمه و اشربه و حج

این مرجع بزرگوار در عصر روز دوشنبه ۲۹ محرم ۱۳۷۷ (پنجم خرداد ۱۳۳۷)، در سن ۸۲ سالگی درگذشت و پیکرش در وادی السلام نجف دفن گردید.

یادآوری می‌شود، این کتاب در ۱۵۶۶ صفحه و سه مجلد وزیری با جلد گالینگور و قیمت ۶۰ هزار تومان در فروشگاه‌های انتشارات دلیل ما عرضه شده است. علاقه مندان برای خرید پستی می‌توانند با شماره  ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics