قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «عصری سازی افعال پیامبر(ص)» منتشر شد
کتاب «عصری سازی افعال پیامبر(ص)» منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛

کتاب «عصری سازی افعال پیامبر(ص)» منتشر شد

«عصری سازی افعال پیامبر(ص)؛ مبانی، مراحل، نمونه‌ها» عنوان اثری است که به قلم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی مردانی، به‌تازگی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، الگو گیری از رفتار پیامبر(ص) همیشه آسان نیست و گاه بهره‌گیری از افعال ایشان به دلیل محدودیت‌های تاریخی دشوار می‌نماید. ازاین‌رو، برای الگو گیری از افعال پیامبری که چهارده قرن با مخاطب امروز فاصله دارد، می‌باید اقتضائات عصر جدید را در نظر گرفت و رفتارهای ایشان را متناسب بافرهنگ زمانه «عصری‌سازی» کرد؛ موضوعی که با توصیف متون رفتارشناسانه پیامبر(ص) پدید نمی‏آید و نیازمند تحلیل و پردازش نمونه‌های روایی است.

کتاب حاضر کوشیده است تا با تبیین مبانی نظری و تشریح مراحل عملی، چگونگی عصری‌سازی افعال پیامبر(ص) را نشان دهد و زمینه بهره‌گیری از افعال تاریخی پیامبر(ص) را فراهم آورد.

این کتاب در سه فصل «مبانی عصری‌سازی افعال پیامبر(ص)»، «مراحل عصری سازی افعال پیامبر(ص)» و «تحلیل نمونه‌های افعال پیامبر(ص)» را موردبررسی و واکاوی قرار داده است.

همچنین ضرورت تأسی به فعل پیامبر(ص) و عرفی بودن افعال ایشان، امکان‌سنجی انجام فعل پیامبر(ص)، اقسام تأسی به فعل پیامبر(ص)، اقسام و ملاک محدودیت تاریخی، روش‌شناسی کشف مقصود فعل، بازسازی فعل پیامبر(ص)، احراز محدودیت تاریخی در فعل پیامبر(ص) و… برخی از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته‌شده است.

این تحقیق از منظر تبارشناسی، مطالعه‌ای میان‌رشته‌ای است که از پیوند دو دانش حدیث و تاریخ بهره می‌گیرد و به تحلیل گزاره‌های رفتاری پیامبر(ص) می‌پردازد. از منظر گستره تحقیقی، کار انجام‌شده پژوهشی درون مذهبی است که بامطالعه منابع آرا و نگرش‌های اندیشمندان شیعی به بررسی چگونگی روزآمدسازی افعال پیامبر(ع) می‌اندیشد و از منظر نوع تحقیقی، پژوهشی مسئله محور است که از مواجه با مشکل آغاز و پس از تبدیل آن به مسئله، به دنبال کشف پاسخ می‌گردد.

کتاب «عصری سازی افعال پیامبر (ص)» به قلم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی مردانی گلستانی تدوین‌شده و در شمارگان ۳۰۰ نسخ در قطع رقعی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرارگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics