قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کرسی نقد قواعد فقهی شهرسازی اسلامی با ارائه احمد مبلغی
کرسی نقد قواعد فقهی شهرسازی اسلامی با ارائه احمد مبلغی

در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود؛

کرسی نقد قواعد فقهی شهرسازی اسلامی با ارائه احمد مبلغی

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «فقه شهر و شهرنشینی» در قالب کرسی نقد با عنوان «قواعد فقهی شهرسازی اسلامی» با ارائه حجت‌الاسلام احمد مبلغی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، یکی از راه‌ها‌ی تبیین ماهیت، قلمرو و سرفصل‌های موضوعات و دغدغه‌ها‌ی نوپیدا، بهره‌گیری از آراء و نظریه‌ها‌ی متخصصان است. برگزاری نشست‌های علمی می‌تواند مسیر سریع و آسانی جهت دستیابی به این نظریه‌ها‌ باشد.

فقه شهر و شهرنشینی ماهیتی گسترده دارد و از فقه شهر که شامل معماری اسلامی، بهداشت محیط و … می‌شود تا فقه شهرنشینی که شامل حقوق شهروندی و تعارض آن با برخی قوانین توسعه شهری است را در برمی‌گیرد. به همین دلیل بهره‌گیری از صاحب‌نظران مختلف با رویکردهای متفاوت باید مطمح نظر قرار گیرد.

گروه پژوهشی فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی با هدف ضرورت ورود فقه و فقها به عرصه شهرنشینی و شهرسازی، نشست‌های تخصصی با عنوان «فقه شهر و شهرنشینی» را برگزار نموده است.

بدین منظور چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «فقه شهر و شهرنشینی» در قالب کرسی نقد با عنوان «قواعد فقهی شهرسازی اسلامی» و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، با هدف تبیین قواعد حاکم در عرصه فقه شهرسازی برگزار می‌گردد.

با توجه به اینکه قالب برگزاری این نشست کرسی نقد خواهد بود، برخی از اساتید و صاحب‌نظران حوزه علمیه و دانشگاه در جلسه حضور خواهند داشت و از حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسکندری استاد خارج اصول حوزه علمیه مشهد و معاون آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) واحد مشهد به عنوان استاد ناقد دعوت به عمل آمده است. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی مدیر گروه پژوهشی فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی به عنوان دبیر علمی این نشست حضور خواهند داشت.

محور اصلی بحث در چهارمین نشست تخصصی فقه شهر و شهرنشینی، مقاله علمی ارائه شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی با عنوان «القواعد الفقهیه لفقه العمران» می‌باشد.

یادآور می‌شود، چهارمین نشست تخصصی فقه شهر و شهرنشینی، چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۹۵ ساعت ۱۷ در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واقع در چهارراه خسروی، خیابان شهید رجائی، طبقه دوم، اتاق جلسات تخصصی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics