قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کوچک شمردن زحمات علامه مجلسی نشانه‌ جهالت است/ شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟!
کار پزشکان و کادر درمانی ایران در این ایام بسیار مهم و اجرشان عظیم است

آیت‌الله وحید خراسانی:

کوچک شمردن زحمات علامه مجلسی نشانه‌ جهالت است/ شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟!

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان اینکه علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد، گفت: کوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تألیف بحارالأنوار، نشانه‌ی جهالت است!

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین وحید خراسانی، در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران همایش «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» با اشاره به ارزشمندی و در عین حال مشکل بودن کار حدیث و دفاع از میراث حدیثی امامیه، تأکید کرد: شیخ الطائفه، جناب شیخ طوسی، محیی مذهب شیعه است. ایشان به بغداد هجرت نمودند و کرسی تدریس در آن شهر برقرار کردند و بر اساس انظار چهار مذهب اهل سنت نیز نظر می‌دادند.

معظم‌له بیان داشت: زندگی شیخ طوسی عبرت انگیز است و همه‌ی آثار ایشان از فقه و اصول و رجال و حدیث و تسلط ایشان بر تمامی علوم بهت انگیز است. وی بعد از آتش سوزی کتابخانه‌اش در بغداد به شهر نجف هجرت کرد و حوزه ارزشمند نجف از یادگارهای ایشان است.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: وقتی ما نجف بودیم، قبر شیخ طوسی شکافته شد و بدن و کفن ایشان صحیح و سالم بود. مرحوم آقای خویی که در فقه و اصول پهلوانی بودند، روزی در فکر بودند و وقتی از ایشان علت را پرسیدیم، فرمودند: در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟!

آیت‌الله وحید خراسانی احادیث را یادگار ائمه معصومین علیهم‌السلام و حشر با حدیث را اکسیر احمر خواند و گفت: اثر انس با احادیث این است که وقتی بدن شیخ صدوق بعد از هزار سال از قبر پدیدار شد، پیکر ایشان تازه و سالم بود. و وقتی آقا علی مدرس این واقعه را دید، نظرش در باب معاد برگشت.

او در پایان با ارزشمند خواندن دفاع از احادیث بیان داشت: علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. کوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تألیف بحارالأنوار، نشانه‌ی جهالت است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics