قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «گزیده شناخت نامه حدیث» منتشر شد
«گزیده شناخت نامه حدیث» منتشر شد

تازه‌های نشر؛

«گزیده شناخت نامه حدیث» منتشر شد

کتاب «گزیده شناخت نامه حدیث» تألیف آیت‌الله محمدی ری‌شهری و با گزینش و ترجمه حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حدیث، حکایت‌گر گفتار و رفتار معصومان و راهبر انسان به سوی سعادت جاودان است. بهره گیری از این گنج پر ارج و کاربست آن در دانش‌های دینی، نیاز به برخی آگاهی‌های جانبی دارد که در شناخت نامه حدیث به آنها پرداخت شده است.

کتاب یاد شده، متون قرآنی و روایی درباره حدیث را گردآورده، بسیاری از مسائل فراروی حدیث را تبیین کرده و به برخی از پرسش های نسل معاصر دراین باره پاسخ داده است. این کتاب گزیده کتاب «شناخت نامه حدیث» است، لذا ساختار کتاب را نگاه داشته، متون مشابه را نیاورده و برخی بیان‌ها و تحلیل‌ها را تلخیص کرده است.

«کتاب شناخت نامه حدیث» در سال ۱۳۹۷ در ۳ جلد و  ۱۳۳۲  صفحه توسط مرحوم آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری و با همکاری جمعی از پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به زبان فارسی – عربی، در قطع وزیری تالیف و منتشر گردید.

با توجه به این رویکرد، کتاب حاضر در ۱۲ فصل سامان یافته است که به قرار ذیل می باشد:

فصل یکم: شناخت سنت. فصل دوم: اعتبار سنت. فصل سوم: دستیابی سنت. فصل چهارم: شناخت سنت. فصل پنجم: نقل حدیث. فصل ششم: نگارش حدیث. فصل هفتم: فهم حدیث. فصل هشتم: نقد حدیث. فصل نهم: عرضه حدیث. فصل دهم: اختلاف احادیث. فصل یازدهم: جعل حدیث. فصل دوازدهم: احادیث طلایی.

گفتنی است، کتاب «گزیده شناخت نامه حدیث»، تألیف آیت‌الله محمدی ری شهری و جمعی از پژوهشگران علوم و معارف حدیث، توسط حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی به زبان فارسی در قطع وزیری، در یک جلد و  ۴۳۹  صفحه گزینش و ترجمه گردید و در سال ۱۴۰۰با همکاری انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics