قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطات
تولیدات رسانه خانگی در حال حاضر تمام مؤلفه‌های دینی را از بین‌ می‌برد/ امروز درباره حجاب کوتاه بیاییم فردا باید درباره نماز کوتاه بیاییم

تازه‌های نشر؛

گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطات

در کتاب حاضر سعی شده است موضوعات و مسائل فرهنگی ارتباطی زیر مطرح و به شیوه اجتهادی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جلد اول کتاب «گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطات» تألیف حجت‌الاسلام دکتر احمدعلی قانع از سوی انتشارات دانشگاه امام صاق(ع) چاپ و روانه بازار نشر شد.

بنابراین گزارش، با پیدایش موضوعات جدید فرهنگی ارتباطی و یا توجه بیشتر جامعه به موضوعات قدیم، فقه که تئوری اداره انسان از گهواره تا گور است، باید حکم شرعی آنها را روشن کند تا مردم در تعامل با تک تک مسائل، وظیفه دینی خود را دانسته و حدود الهی را که عامل سعادت فرد و جامعه است رعایت نمایند.

از این‌رو، عضو هیات علمی در دانشگاه امام صادق (ع)  در کتاب حاضر سعی کرده است موضوعات و مسائل فرهنگی ارتباطی زیر مطرح و به شیوه اجتهادی مورد بررسی قراردهد.

تعامل با غیر شیعیان، تعامل با اهل کتاب، معنای تشبه به کفار، طهارت یا نجاست کافران، ذبیحه کافران، ازدواج با کفار، بازدید غیر مسلمانان از اماکن مقدسه، مصافحه با کافران، اهمیت رسانش پیام، محورهای ممنوعیت رسانش پیام، آسیب شناسی فقهی و اخلاقی پیام‌های بازرگانی، موسیقی و غنا، احکام و آداب عکاسی، فقه ستر و نظر در عالم واقع و مجاز، فقه آئین‌ها و مناسک جمعی (تعزیه، عزاداری، قمه زنی) غم و شادی در سیره معصومان(ع)، قرآن و روابط عمومی و مطالبی پیرامون سیاست گذاری فرهنگی، اهم موضوعات این کتاب را تشکیل می‌دهد.

گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطاتاین کتاب که حاصل تدریس هفت ساله فرهنگ و ارتباطات در اسلام و اثری تلفیقی در راستای اهداف و رسالت‌های دانشگاه امام صادق(ع) است که به همت انتشارات دانشگاه امام صاق(ع) ‌به‌تازگی منتشر گردیده است.

قابل ذکر است، رونمایی از جلد اول کتاب «گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطات» صبح امروز با حضور مولف اثر و نیز دکتر محمدهادی همایون و حجت‌الاسلام دکتر سیدعلی حسینی در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics