قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / گلایه مراجع تقلید از وضعیت اقتصادی در دیدار با وزیر صنعت
گلایه مراجع تقلید از وضعیت اقتصادی در دیدار با وزیر صنعت

گزارش روز؛

گلایه مراجع تقلید از وضعیت اقتصادی در دیدار با وزیر صنعت

مراجع تقلید در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن گلایه از وضعیت اقتصادی کشور و مردم، بر لزوم نظارت دقیق دولت بر قیمت‌گذاری‌ها، احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده و تشکیل کارگروهی به منظور آسیب‌شناسی این موضوع و بهره‌گیری مسئولان کشور از ظرفیت نخبگان تأکید کردند.

به گزارش شبکه اجتهاد، رضا رحمانی وزیر صنعت در جریان سفر به قم، با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار و گفتگو کرد. بخشی از سخنان مراجع را می‌خوانید:

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی: اخباری که انسان راجع به اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در نظام اقتصادی کشور می‌شود را می‌شنود بسیار ناراحت‌کننده و تعجّب‌آور است. این اختلاس‌ها اصلاً در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست و چرا سیستم اقتصادی و نظام بانکی ما باید طوری باشد که به راحتی بتوانند این‌طور پول بیت المال را ببرند و خودشان هم فرار کنند؟! چرا بستر و زمینه اینگونه دزدی‌ها آماده و فراهم است؟! همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود. ما مدّعی هستیم که نظام ما یک نظام پاک است و مسئولان ما صالح هستند، پس چرا چنین مواردی پیش می‌آید؟! باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضائی برگردد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی: اگر تولید باشد، رونق و شکوفایی نیز خواهد بود، اما اگر تولید دچار مشکل شود، یقینا گرانی، بیکاری و وابستگی را به دنبال دارد. دولت و مسئولان باید بخش تولید را دریابند. متاسفانه از سوی برخی مسئولان آن حمایت و توجهی که لازم است دیده نمی شود، باید کارگروه و اتاق فکری تشکیل و علل تعطیلی واحدهای تولیدی آسیب شناسی شود. صرف تأسف خوردن از این که بخشی از واحدهای تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند کافی نیست، باید راه حل پیدا کرد و پای درد و دل صاحبان تولید نشست، وزارت معدن، صنعت و تجارت باید گروه و کمیته ای برای بررسی این مشکل تشکیل دهد. در اولین فرصت باید چنین اتاق فکری تشکیل شود، باید افرادی که برای این کمیته تعیین می شوند در مراکز تولیدی حضور پیدا کنند و با کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌‌های تولیدی و اقتصادی صحبت شود، والا این روند ادامه خواهد یافت.

آیت‌الله حسین نوری همدانی: بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه مربوط به تحریم‌‌ها نیست، بلکه نتیجه کارهای خودمان است؛ امروز قیمت اجناس در بازارها بسیار بالا است، بنابراین باید افرادی باشند که بر این مسأله بسیار مهم نظارت کنند. امروز مردم از وضعیت قیمت‌‌ها گلایه‌مند هستند قیمت کالاهایی که نیاز روزمره انسان‌‌ها است، بسیار اوج گرفته و ضرورت دارد مسؤولان نسبت به آن نظارت جدی داشته باشند. بسیاری از گرانی‌‌ها و تفاوت قیمت‌‌ها مربوط به تحریم اقتصادی نیست، منشأ بسیاری از مشکلات کشور سوء مدیریت برخی مسئولان است. ارزش پول ملی ما در مقایسه با عراق، عربستان و امارات بسیار پایین تر است، چرا باید اینگونه باشد؟ ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی: تمام تلاش دشمن این است که جلوی تولیدات کشور گرفته شود؛ اما نکته مهم این است که نگذاریم دشمنان به اهدافشان برسند. مسئله تولید از مسائل مهم کشور است؛ به همین دلیل باید افراد شایسته، کاردان و اقتصاددان در این وزارت خانه باشند تا بتوانند کارهای کشور را پیش ببرند. نکته دوم این است باید سعی کرد دستگاه‌‌های تولیدی که از رونق افتاده، دوباره به کار بیفتد؛ وقتی تولید رونق نداشته باشد، کشور و معیشت مردم از رونق خواهد افتاد. پست‌‌ها امانتی در دست مسئولین است. مسئولین صدای ناله مردم را بشوند و برای رفع مشکلات معیشتی و رونق بخشی تولیدات کشور تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics