قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای ترویج فقه امام شافعی
اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای ترویج فقه امام شافعی در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان خبرداد:

اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای ترویج فقه امام شافعی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در ایران زمینه برای ترویج افکار امام شافعی فراهم است زیرا که نظام جمهوری اسلامی ایران افکار و اندیشه‌های وحدت بخش امام شافعی را می‌پسندد و هیچ مشکلی بین مذهب جعفری و مذهب شافعی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز سه‌شنبه در پیش کنگره امام شافعی در دهگلان اظهار کرد: کنگره بزرگ امام شافعی قرار بود امسال در اردیبهشت ماه در سنندج برگزار شود اما بلحاظ اینکه این پیش کنگره‌ها زمینه خوبی را برای بهره‌مندی از افکار و ایده‌های اندیشمندان و پژوهشگران علوم دینی در خصوص ابعاد مختلف زندگی امام شافعی و تبیین اندیشه‌های ایشان میسر می‌نمود تصمیم بر آن شد به منظور آمادگی بهتر برای برگزاری کنگره بزرگ و اصلی امام شافعی این پیش کنگره‌ها در شهرستان‌های دیگر استان نیز برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از بزرگان بویژه آن‌هایی که صاحب فکر و اندیشه هستند و در تاریخ تأثیرگذار بوده‌اند و توانسته‌اند با تدبیرشان مشکلاتی را از مسیر مسلمانان بردارند و هر وقت که به افکار آن‌ها مراجعه شود می‌توانند برای همه مفید باشند، مراجعه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: وقتی شخصیت امام شافعی را مورد بررسی قرار می‌دهیم علاوه بر اینکه منفعت‌های بسیاری برای ما دارد برای شخصیت این بزرگان نیز برکاتی دارد.

وی افزود: شخصیت امام شافعی یک شخصیت جامع است چون اسلام دین جامعی است و کسانی که تربیت دینی و قرآنی دارند از این جامعیت برخوردارند و بعنوان اسوه و الگو برای همه مسلمانان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی عنوان کرد: اسلام به همه مباحث توجه دارد و به هر میزان به قرآن و دستورات خداوند و سنت پیامبر(ص) نزدیک شویم به همان میزان جامعیت پیدا می‌کنیم و بزرگان دینی ما با در نظر گرفتن این موارد هم به مسائل فقهی و هم به مسائل قانونی توجه داشتند.

مبنای حرکت‌های فردی و اجتماعی را فقه تعین می‌کند

وی اظهار کرد: مبنای حرکت‌های فردی و اجتماعی ما را فقه تعین می‌کند و باید‌ها و نبایدهای زندگی از مسیر فقه می‌گذرد، لذا فقهای ما پرچم‌داران این میدان هستند و براساس استنباط‌های فقهی جامعه را از اضطراب و ناامنی مصون می‌دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اعتدال زمینه ساز رشد در جامعه است و امام شافعی یکی از بزرگان جهان اسلام‌اند که علومی را پایه گذاری کرده‌اند که فقهای دیگر با تبعیت از مبانی فقهی ایشان می‌توانند مسیر اعتدال و نگاه قرآنی را در جامعه پیاده کنند.

وی افزود: امام شافعی در علوم رسمی و ادبیات خبره بودند و ایشان با بهره گیری از مبانی فقهی، آیات قرآنی، علم کلام، عرفان و اخلاق آثار و اشعاری را بوجود آوردند که هم اکنون مورد استفاده همه پیروان مذاهب اسلامی اعم از اهل سنت و اهل تشیع است.

مشکلات جهان اسلام به خاطر فتواهایی است که بدونه پشتوانه قرآنی صادر می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جهان اسلام بخاطر فتواهایی است که بدونه پشتوانه قرآنی صادر می‌شود امام شافعی علم اصول را پایه گذاری کردند و اگر کسی می‌خواهد فتوا بدهد باید براساس قواعدی که ایشان پایه گذاری کرده‌اند، عمل کند.

وی افزود: امام شافعی آیات قرآن را مبنای اصلی فقه خویش قرار دادند و به همین دلیل فتاوایی که ایشان برای رفع مشکلات جهان اسلام صادر کردند مورد استقبال همگان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تلاش وصف ناپذیر امام شافعی در کسب علوم مختلف برای روحانیون مسلمان الگو و اسوه‌ای مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه‌های خاص و ویژه امام شافعی موجب شده است در کشورهای عرب منطقه شاهد این مهم باشیم که تنها علمای شافعی مذهب در برابر سیاست‌های حکام مرتجع عرب بویژه عربستان سعودی ایستاده‌اند.

در ایران زمینه برای ترویج افکار امام شافعی فراهم است

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی اظهار داشت: در ایران زمینه برای ترویج افکار امام شافعی فراهم است زیرا که نظام جمهوری اسلامی ایران افکار و اندیشه‌های وحدت بخش امام شافعی را می‌پسندد و هیچ مشکلی بین مذهب جعفری و مذهب شافعی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: طی چند سال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) برای ترویج فقه شافعی و خدمت به مردم شافعی مذهب کردستان هزینه شده است.

۱۳۹۳۰۷۱۳۱۰۵۴۰۶۱۰۱۳۷۸۱۸۳۴نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: در تمام شهرستان‌های استان کردستان مدارس علوم دینی اهل سنت ایجاد شده و مجتمع بزرگ علمی، پژوهشی امام شافعی در جوار مسجد قبا سنندج در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کتابخانه امام خامنه‌ای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز کتاب‌های اهل سنت و فقه امام شافعی در ایران و حتی جهان در کنار راه اندازی رشته‌های دانشگاهی فقه امام شافعی و دوره تربیت مبلغ دینی از دیگر اقدامات انجام شده در استان می‌باشد.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی افزود: راه اندازی مدرسه خواهران حضرت خدیجه(س) در شهر سنندج و ارائه خدمات به طلاب خواهر در دیگر شهرهای استان و توجه ویژه به معیشت و ارائه خدمات به روحانیون اهل سنت از دیگر اقداماتی است که با جدیت هر چه بیشتر برای خدمت به پیروان مذهب امام شافعی در استان کردستان دنبال می‌شود.

دیدگاه‌های معتدل امام شافعی و استنباط‌های وحدت بخش

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اگر دیدگاه‌های معتدل و میانه رو امام شافعی و استنباط‌های وحدت بخش ایشان توسط پیروان مذاهب مختلف اسلامی مورد توجه قرار گیرد عرصه برای گروه‌های الحادی، تندرو، تکفیری و عاملان صهیونیسم در منطقه تنگ می‌شود و دیگر آنان نمی‌توانند در بین صفوف مسلمانان خدشه‌ای وارد کنند.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی در پایان گفت: عالمان دینی باید در برابر افراد منفعت طلب که می‌خواهند به مسلمانان ضربه بزنند هوشیار باشند و دفاع از اهل بیت(ع) و خاندان رسول الله(ص) که از ویژگی‌های شخصیتی امام شافعی بوده است را در اعمال و رفتار خویش همواره مدنظر قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics