قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقه فضای مجازی به‌صورت فقه پویا تبیین شود
رسول جلیلی: فقه فضای مجازی تبیین شود

در دیدار با آیت الله مکارم شرازی مطرح شد:

رسا

فقه فضای مجازی به‌صورت فقه پویا تبیین شود

گرچه فضای مجازی و فضای حقیقی خیلی تفاوتی ندارد اما جامعه جهانی و جامعه ما درگیر مسئله فضای مجازی هستند و اساتید دلسوز دانشگاه‌ها از مراجع و بزرگان می‌خواهند که فقه فضای مجازی را به‌صورت فقه پویا تبیین کنند.

شبکه اجتهاد: عضو شورای عالی فضای مجازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش فضای مجازی پاک با آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی در عرصه‌های گوناگون، گفت: دغدغه اساتید و دوستان حاضر، فقه وب و فقه فضای مجازی است.

دکتر رسول جلیلی افزود: گرچه فضای مجازی و فضای حقیقی خیلی تفاوتی ندارد اما جامعه جهانی  و جامعه ما درگیر مسئله فضای مجازی هستند و اساتید دلسوز دانشگاه‌ها از مراجع و بزرگان می‌خواهند که فقه فضای مجازی را به‌صورت فقه پویا تبیین کنند.

وی با بیان این‌که اقدامات در جلسات شورا یک بُعد از کار را دارد، اظهار داشت: در آنجا به‌عنوان یک عضو شورای می‌توانیم نظری بدهیم و رئیس شورا که رئیس‌جمهور است اگر درجایی اجازه ندهد صحبتی شود یا موضوعی را صلاح نداند، ما خیلی برش نداریم.

جلیلی ادامه داد: ما فکر کردیم که فضای مجازی پاک چیزی است که باید برای توسعه آن اقدام کنیم، نوعاً افراد مذهبی متهم هستند که کارهای سلبی انجام می‌دهند ازاین‌رو فکر کردیم نه به‌عنوان روحانی حوزه بلکه به‌عنوان اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها جمع شویم تا فعالیت کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: سعی داریم مستمراً به‌ویژه در مسائل فقهی از مراجع تقلید و بزرگان حوزه استفاده کنیم تا برنامه به‌صورت درست، پیگیری و اجرایی شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics