قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تعطیل شدن یا نشدن حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است
تعطیل شدن یا نشدن حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است

تعطیل شدن یا نشدن حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه بحث تعطیل شدن یا نشدن حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است اظهارداشت کسانی که مسئولیتی دراین حوزه ندارند ازاظهارنظردراین خصوص خودداری کنند.

سایت حج: نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص پیگیری مسایل جانباختگان فاجعه منی اظهار داشت ازمیان ۴۶۱ جان باخته منا به جز یک مورد همه پیکرها شناسایی شدند و با انتقال بیش از ۴۰۰ پیکر به کشور تا حدودی آرامش به خانواده ها بازگشته است.

سرپرست حجاج ایرانی که درنشست مسئولان دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ها سخن میگفت با اشاره به اینکه از ۷۹ پیکر دفن شده در عربستان تعدادی ازخانواده ها خواستار بازگرداندن پیکر عزیزان شان هستند افزود تاکنون بخشی از این اجساد پاک به ایران انتقال یافته و با وجود شرایطی که پیش آمده است تلاش برای بازگرداندن بقیه پیکرها ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته موجب شده است جمهوری اسلامی ایران درشناسایی پیکرها ازمشکلاتی که دیگر کشورها همچنان با آن روبرو هستند عبور کند اضافه کرد برخی از کشورها نیمی ازجان باختگان شان همچنان مفقودند ولی ما به فضل خداوند توانستیم درهمین مدت تکلیف قربانیان فاجعه منی را مشخص کنیم.

نماینده ولی فقیه ازمسئولان دفاترنمایندگی بعثه درمناطق و استان ها خواست ارتباط خود را با خانواده های آسیب دیده ازدو حادثه منا و مسجد الحرام حفظ و با سعه صدر و چهره گشاده برای حل مشکلات اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با مهم خواندن پیگیری پرداخت غرامت و دیه به جان باختگان و آسیب دیدگان دو حادثه مسجدالحرام و منا تاکید کرد وزارت امورخارجه باید با جدیت اقدامات لازم را انجام دهد و انتظار می رود بتوانیم در اولین فرصت حق این عزیزان را بگیریم.

سرپرست حجاج ایرانی التزام مدیران و روحانیون کاروان ها به ضوابط بعثه مقام معظم رهبری در حج را ضروری خواند و گفت نمی توان براحتی از کنار تخلفات گذشت و اگر مشخص شود افرادی بدون توجه به توصیه ها، نسبت به انجام وظایف شرعی و قانونی خود تقصیر داشته اند قاطعانه برخورد خواهیم کرد بدون اینکه در حق کسی هم ظلم شود.

نماینده ولی فقیه درادامه حج را از شئون رهبری دانست و تاکید کرد کسانی که مسئولیتی دراین حوزه ندارند از اظهار نظر در خصوص تعطیل شدن و یا نشدن حج تمتع خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود بحث تعطیلی حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است واظهارنظردیگران دراین حوزه حرکت اشتباهی است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه حج واجب الهی است افزود حج رکن دین ، شعاروعلم اسلام است و براحتی نمی توان واجب الهی را تعطیل کرد وازاول هم گفته ایم که حج ازمسایل سیاسی بین دو جداست.

نماینده ولی فقیه حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را برخلاف نظر مقام معظم رهبری و مصالح نظام عنوان کرد و با اشاره به اینکه دستگاههای ذی ربط باید تدبیرمناسب را برای جلوگیری ازوقوع این حادثه اتخاذ وبا عوامل آن برخورد کنند اظهار داشت این عناصر باید شناسایی و معرفی شوند چرا که نه تنها بهانه به دست دیگران داده بلکه برای کشور درسطح بین الملل مشکل جدیدی درست کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بایادآوری محکومیت گسترده جهانی اعدام آیت الله شیخ نمر اظهار داشت این اقدام عربستان ظالمانه وبرخلاف قوانین حقوق بشربود.

وی گفت شیخ نمرباقرالنمر نه با گروه‌های تروریستی همکاری داشت و نه به حرکت مسلحانه دست زده بود او مدافع آزادی بیان و حق و حقیقت بود و براساس تکلیف شرعی و امر به معروف ونهی از منکر عمل کرد و به شهادت رساندن وی ظلم فاحشی بود که بسیاری از ملت ها و دولت ها آن را محکوم کردند.

نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود از تلاش و مساعدت حاضران در برگزاری با شکوه مراسم اربعین حسینی تقدیر کرد و این مراسم را مایه افتخار جهان اسلام و تشیع دانست.

وی به مهیمان نوازی گرم عراقی ها و مردم کشورمان بویژه اهالی استان های مرزی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و لزوم آسیب شناسی در این حوزه را یادآور شد و گفت اربعین حسینی بعنوان نماد علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت باید حفظ و سال به سال قوی تربرگزارگردد و با برطرف کردن نقاط ضعف به عظمت این مراسم روز بروز افزوده شود.

نماینده ولی فقیه آماده شدن طرح تعالی حج و سند حج را اقدامی ارزنده و در راستای نقشه راه آینده حوزه نمایندگی ولی فقیه توصیف کرد و ازمسئولان دفاتر نمایندگی بعثه درمناطق و استان ها خواست که در جهت تحقق و پیاده نمودن این طرح اقدامات لازم را بعمل آورند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکریکی از اولویت های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت را توجه بیشتر به فعالیت درحوزه عتبات عالیات اعلام و ابرازامیدواری کرد با تلاش همه دست اندرکاران تعداد زائران این حوزه افزایش یابد و درمیدان رقابت افرادی که به صورت آزاد کاروان به عراق می برند و مشکلات فراوانی برای زائران ایجاد می کنند حذف شوند.

دراین نشست یک روزه همچنین آقایان دکترمظلومی ، دکترباقری ودکترمرقاتی معاونت های فرهنگی ، اموربین الملل و توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری به تشریح فعالیت های فرهنگی ، آخرین تحولات درعرصه بین الملل و میزان بودجه ومنابع مالی پرداختند.

آقای خدرنژاد مدیرعامل شرکت شمسا دیگر سخنران این نشست بود که از حوزه فعالیت خود گزارش داد.

درپایان این نشست حجت اسلام والمسلمین زمانی مشاورامور استان ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری ضمن جمع بندی پیشنهادات ارائه شده خواستار توجه هرچه بیشتر به مسایل حوزه فرهنگی شد و همکاری هرچه نزدیکتر دفاتر بعثه و سازمان حج وزیارت در استان ها را موجب بهبود بهره گیری از ظرفیت های جدید درحوزه های مختلف دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics