قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / همراه با کارگاه‌های علمی؛ برگزاری همایش فقاهت و تمدن‎سازی در قم
همایش فقاهت و تمدن‌سازی در قالب برپایی کارگاه سه روزه در قم برگزار خواهد شد.

همراه با کارگاه‌های علمی؛ برگزاری همایش فقاهت و تمدن‎سازی در قم

 

همایش فقاهت و تمدن‌سازی در قالب برپایی کارگاه سه روزه در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، هادی چیت‌ساز، مسئول روابط عمومی موسسه فقاهت و تمدن‌سازی با اعلام این خبر گفت: روزهای پنجم تا هفتم مهرماه، همایش فقاهت و تمدن‌سازی در قالب کارگاه برای علاقه‌مندان و طلاب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه دو روزه، استادان حوزه علمیه از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد، رئیس این موسسه به ارایه مطلب می‌پردازد و جلسات پرسش و پاسخ نیز در موضوعات جدید فقهی برگزار خواهد شد.

چیت‌ساز گفت: هنوز برای افتتاحیه و اختتامیه و برنامه‌های آن به جمع‌بندی لازم نرسیده‌ایم ولی یکی از برنامه‌های ما رونمایی از تولیدات و کتبی است که در موضوع تمدن سازی و فقاهت تدوین شده و بنا داریم طلاب حاضر در این کارگاه را با حرف‌های جدیدی در عرصه فقهی آشنا کنیم.

مسئول روابط عمومی موسسه فقاهت و تمدن‌سازی تصریح کرد: برپایی این کارگاه‌ها و همایش‌هایی که تاکنون از سوی موسسه برگزار شده است پیرو مطالبات مقام معظم رهبری در تحقق کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به برپایی همایشی با موضوع «بایسته‌های تکامل در شیوه فقاهت و استنباط» در سال ۹۲ اظهار کرد: در این همایش موضوعاتی مانند؛ ضرورت تولید علوم میان رشته‌ای مانند کلام فقاهی، سنخ‌شناسی ادله در حل مسائل فقهی اصولی، تکمیل کاستی‌های اصول فقه با تولید علومی نظیر منطق تفسیر متن، ادبیات دین، تاریخ فقاهی و تبیین اصول فقه بر اساس نظام معرفتی برخاسته از کتاب و سنت بررسی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics