قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نشست علمی «طرحی نو در علم اصول» برگزار می‌شود

نشست علمی «طرحی نو در علم اصول» برگزار می‌شود

 

نشست علمی «طرحی نو در علم اصول بر مبنای حجیت قوی ترین معرفت ممکن نوعی» در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار خواهد شد.

ایکنا: این نشست در راستای تحقق اجرای کرسی های آزاداندیشی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای رشد و تولید علم لازم و ضروری است برگزار می‌شود.

نشست «طرحی نو در علم اصول بر مبنای حجیت قوی ترین معرفت ممکن نوعی» دومین پیش کرسی محسوب می شود که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزارخواهد شد و نظریه‌پرداز این موضوع حجت‌الاسلام محمدتقی اکبرنژاد، مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی است.

داوران این نشست حجج اسلام ابوالقاسم علیدوست، جعفر نجفی(بستان) و ظهیری و ناقدان نیز حجج اسلام محمد قائینی، سید محمد نجفی یزدی، محمود حکمت نیا هستند.

این نشست روز چهارشنبه ۲۷ آبان ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در بلوار عمار یاسر، خ ۱۵خرداد، شاه سیدعلی، ک۱۰، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام اکبرنژاد با طرح این نظریه ساختار حجج و امارات علم اصول را به شکلی نظام مند مطرح کرده و بازگشت تمام حجج و امارات معتبر را به قوی ترین معرفت ممکن نوعی می داند؛ بر خلاف مرحوم شیخ انصاری که نگاهی تعبدی به حجج و امارات معتبر دارد. بدین ترتیب هر گزاره ای که مضداق قوی ترین معرفت ممکن نوعی باشد جزء امارات معتبر شرعی محسوب می گردد و در نرم افزار استنباط برای حل مسائل فقهی قابل کاربرد است.

گفتنی است هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اعطا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics