قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / عضو مجمع تحقیقات اسلامی مصر: زمان تکفیر داعش فرا رسیده است

عضو مجمع تحقیقات اسلامی مصر: زمان تکفیر داعش فرا رسیده است

عضو مجمع تحقیقات اسلامی الازهر: زمان تکفیر داعش فرا رسیده است

محمد شحات الجندی با بیان این که داعش از دین به عنوان ابزاری برای تحقق اهدافش استفاده می‌کند، بیان کرد: زمان تکفیر داعش فرا رسیده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی«البوابه نیوز»: در حالی که مرکز اسلامی الازهر به‌عنوان مرجعیت دینی اهل تسنن در جهان اسلام پیش از این به بهانه‌های مختلف از تکفیر گروه داعش طفره رفته بود، محمد شحات الجندی، عضو مجمع تحقیقات اسلامی مصر بیان کرد: گروه داعش حتی به صورت ضمنی اسلام را به رسمیت نمی‌شناسد و از دین به‌عنوان ابزاری برای تحقق اهداف و خواسته‌های خود سوءاستفاده می‌کند، بنابراین زمان تکفیر این گروه فرا رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به این که اسلام حتی در مواجه با مخالفان دین رحمت است، گفت: اسلام زبان قتل و کشتار به‌خاطر اعتقادات را نمی‌پذیرد و قتل را تنها در حالت دفاع از خود جایز ‌می‌داند، این در حالی است که اقدامات داعش در راستای خدمت به منافع کشورها غربی است.

محمد الشحات الجندی در ادامه تأکید کرد: اقدامات داعش خارج از دایره اسلام و در واقع مبارزه با شرع است، زیرا شریعت اسلام بر بخشش، تسامح و رفتار نیکو با والدین دعوت می‌کند.

وی افزود: کشتن پدر و مادر به ادعای مرتدبودن آن‌ها بیانگر این است که عناصر این گروه تروریستی چیزی از تعالیم اسلام و شریعت ادیان آسمانی که بر جایگاه والای والدین تأکید دارند، نمی‌دانند.

از سوی دیگر، شیخ نشأت زارع، امام و خطیب وزارت اوقاف مصر، عناصر داعش را کافر خواند و مقابله با فتواهای باطل این گروه را از مأموریت‌های مهم علمای مسلمان دانست.

این در حالی است که پیش از محی‌الدین عفیفی، دبیرکل مجمع‌ پژوهش‌های اسلامی مصر، ۱۷ دی‌ماه، در توجیه عدم تکفیر داعش از سوی الازهر گفته بود که اگر الازهر داعش را تکفیر می‌کرد، این مسئله به گسترش پدیده تکفیر منجر می‌شد و دریاهایی از خون به راه می‌افتاد، بنابراین تکفیر داعش هرگز راه‌کاری برای مقابله با مسئله تروریسم نیست.

پیش از این عباس شومان، معاون الازهر، نیز در پاسخ به پرسشی درباره عدم تکفیر داعش از سوی الازهر گفت: الازهر نمی‌تواند فردی که شهادتین به زبان می‌آورد کافر خطاب کند؛ هرچند گناهان زیادی مرتکب شده باشد به همین دلیل اگر الازهر حکم تکفیر این گروه را صادر کند مثل خود داعش که مخالفان را تکفیر می‌کنند، می‌شود و اقدامات مشابه آنها را انجام داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics