قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برپایی نمایشگاه «فقه و زندگی» در حرم رضوی

برپایی نمایشگاه «فقه و زندگی» در حرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه «فقه و زندگی» با رویکردی تصویری و نوین، برخی از احکام شرعی را به همراه فتاوای مراجع عظام به نمایش گذاشته است.
به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی بیان کرد: نمایشگاه فقه و زندگی در دو بخش «موجودات زنده» و «موجودات غیر زنده» در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(ع) برپا شده است.

وی با اشاره به متنوع و کاربردی بودن غرفه‌های این نمایشگاه، اظهار کرد: در بخش موجودات زنده، احکام حلال گوشت و حرام گوشت بودن و نوع ذبح شرعی حیوانات در قالب عکس و مجسمه به نمایش گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: بخش موجودات غیرزنده شامل تابلوهای حد ترخص، ماکت اسناد، قوانین اجتماعی، ابزار شست و شو و … می شود که فتوای مربوط به هر کدام بیان شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: غرفه پرندگان و حشرات، با جذابیت تصویری و مجسمه‌ای خود، مورد توجه جمع کثیری از بازدیدکنندگان قرار گرفته و در آن احکام فقهی مربوط به هرکدام به صورت مختصر بیان شده است.

وی در ادامه تصاویر علمای پیشین، اسناد معاملات گذشته، پول‌های رایج کشورها، احکام دفاع، شکار حیوان، تابلوهای حد شرعی، احکام مربوط به مصرف مواد مخدر، تیمم، نماز جماعت، ابزار و شرایط ذبح حیوانات را از دیگر غرفه های تصویری این نمایشگاه عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «فقه و زندگی» در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(ع) دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و بعداز ظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics