قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / ویژه نامه خبرگان رهبری / سیدابراهیم رئیسی نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری
سید ابراهیم رئیسی

سیدابراهیم رئیسی نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری

نام: سیدابراهیم رئیسی نماینده استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری (دوره چهارم)
شناسنامه: متولد ۱۳۳۹ در مشهد. نام پدر: سیدحاجی
تحصیلات و اساتید مطرح: تحصیلات: خارج فقه و اصول، حقوق بین‌الملل خصوصی، مدیریت. اساتید: مقام معظَّم رهبرى، مجتبى تهرانى‏، هاشمی شاهرودی مشکینی، نوری همدانی، خزعلی، فاضل هرندی، محقق داماد، بهشتی، طاهری خرم آبادی، ستوده و مروی خراسانی.
سوابق علمی و اجرایی
سوابق علمی: تدریس سطوح عالی، تدریس قواعد فقه در بیش از ۱۰۰۰صفحه آماده چاپ. تالیفات: «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق»، «ارث بلاوارث در فقه و حقوق»، «قواعد فقه قضایی»، « تحول در نظارت و بازرسی»، «قواعد فقه عبادی»، «قواعد فقه اقتصادی». سوابق اجرایی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان انقلاب اسلامی تهران، معاون اول قوه قضائیه. مسؤولیت کنونی: دادستان کل کشور و دادستان کل ویژه روحانیت با حکم مقام معظم رهبری.
توضیحات: ایشان در سال ۱۳۸۵، از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و به توصیه نخبگان استان خراسان جنوبی برای عضویت در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خود را در معرض انتخاب مردم شریف استان آن استان قرار داد و با نظر مثبت بیش از ۸۰ درصد مردم این استان وارد مجلس خبرگان شد. ۲ سال پس از حضور در این مجلس، با رأی خبرگان ملت به عنوان عضو هیأت رئیسه انتخاب و عضویت ایشان در این جایگاه تا اتمام دور چهارم، با رأی نمایندگان محترم مجلس خبرگان تمدید شد. در هیئت رئیسه، مسئولیت بخش اجرایی دبیرخانه را بر عهده گرفت و علاوه بر آن مسئولیت دفتر تهران که مسئول ارتباط خبرگان با نهادها و سازمان‌های مختلف است به ایشان محول شد. عضویت در کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان و عضو منتخبِ کمیته تنظیم بیانیه پایانی تمامی اجلاسیه‌ها در دوره چهارم، از سایر مسئولیت‌های وی در این دوره بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics