قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / ویژه نامه خبرگان رهبری / سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری
سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی

سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

نام: سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی نماینده استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری (دوره اول، دوم، سوم)
شناسنامه: متولد ۱۳۰۵ در اصفهان. نام پدر: عبدالخالق
تحصیلات و اساتید مطرح: تحصیلات: خارج فقه و اصول، دانش آموخته انجمن ایران و فرانسه. اساتید:بروجردی، محقق داماد، امام خمینی، کوه کمره‌ای، خوانساری.
سوابق علمی و اجرایی
سوابق علمی: تحقیق، تدریس، تألیف: سه جلد کتاب «المحاظرات» در اصول فقه نام برد که تقریرات درس آیت‌الله محقق داماد است و استنباط ‌های خود ایشان در اصول و دو جلد کتاب «الطهاره» در فقه و به زبان عربی. قابل ذکر است، مقداری از یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های جناب ایشان، توسط امام موسی صدر به لبنان برده شده تا در آنجا چاپ و منتشر گردد و مورد استفادهٔ علمای لبنان و عراق نیز قرار گیرد، متأسفانه با مفقود شدن امام موسی صدر، آن آثار نیز ناپدید شد و معلوم نیست که به چه سرنوشتی مبتلا گردیده است.
سوابق اجرایی: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، نماینده مردم اصفهان در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری و…
توضیحات: طاهری اصفهانی، در مرداد ماه سال ۱۳۸۱ از سمت امامت جمعه اصفهان استعفاء کرد. طاهری از تاریخ ۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به علت عارضه شدید انسداد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الزهرا اصفهان بستری شد، روز ۱۲ خرداد سال ۱۳۹۲ پس از ۳۵ روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به علت ایست تنفسی درگذشت.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics