قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / ویژه نامه خبرگان رهبری / اسماعیل فردوسی‌پور نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری
اسماعیل فردوسی‌پور

اسماعیل فردوسی‌پور نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری

نام: اسماعیل فردوسی‌پور نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری (دوره اول، دوم، سوم)
شناسنامه: متولد ۱۳۱۷ در شهرستان فردوس. نام پدر: غلامعلی
تحصیلات و اساتید مطرح: تحصیلات: خارج فقه و اصول. اساتید: امام خمینی، خوئی، شیخ مجتبی قزوینی، شیخ هاشم قزوینی، وحیدخراسانی، میرزا باقر زنجانی، علی سیستانی، مدرس یزدی
سوابق علمی و اجرایی
سوابق علمی: تحقیق، تدریس، تألیف:  کتاب ‹‹همگام با خورشید›› از ایران تا ایران؛ مجموعه خاطرات ایشان از زمان عزیمت او به نجف و همراهی امام تا پیروزی انقلاب می‌باشد.
سوابق اجرایی: قاضی شرع در دادگاه‌های انقلاب مشهد، مسؤلیت حساب صد (۱۰۰) امام در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم، ریاست دادگاه‌های انقلاب اسلامی شهرستان های طبس و فردوس، نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی و در دور دوم و سوم از مشهد، معاونت دادگستری کل تهران، دادستان انتظامی قضات، ریاست کل دیوان عدالت اداری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه تربیت مدرس، عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در دو دوره، مشاور عالی رییس قوه قضاییه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در فردوس و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دوره اول و دوم از استان خراسان.
توضیحات: فردوسی‌پور از یاران و ملازمان امام خمینی(ره)، در بهمن ۱۳۸۵ در بیمارستان ساسان تهران به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت. پیکر وی سپس به مشهد انتقال یافت و با حضور کسترده مردم و مسئولان در مشهد نیز تشییع گردید و بعد از آن برای خاکسپاری به شهرستان فردوس منتقل گردید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics