دومین شماره دو فصلنامه علمی _تخصصی «مطالعات رسانه و امت» دانشگاه مذاهب اسلامی روانه بازار نشر شد.
به گزارش شبکه اجتهاد، دومین شماره مجله علمی- تخصصی «مطالعات رسانه و امت» با مدیر مسئولی حجتالاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده چاپ و منتشر شد.
این مجله علمی_تخصصی در شماره جدید خود به موضوعاتی همچون؛ «نظریه کلامی رسانه، ویژگیها و اصول رسانه دینی و غیردینی (مبتنی بر تربیت اسلامی و تعامل با رسانه)، جهانی شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامی (نگاهی به فرصتها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در فرایند جهانی شدن رسانهها)، آداب گفتوگو و جدال احسن در اسلام (با تکیه بر مناظرهای شبکههای تلویزیونی ماهوارهای)، نظام رسانهای غرب و اشاعه مصرفگرایی فرهنگی در فرایند پوششزداییِ امت اسلامی، بررسی فرصتها و تهدیدهای ناشی از کاربست فنّاوری اطلاعات در سبک زندگی دینی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان)، و معرفی مجله تقریبی دوماهنامه تبیان» پرداخته است.
محورهای مقالات این شماره از مجله «مطالعات رسانه و امت» عبارتند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی»، «فقه رسانه»، «نقش شبکههای اجتماعی در همزیستی مسالمت آمیز»، «صلح و رسانه»، «ویژگیهای رسانه تاثیر گذار منطبق بر آموزههای دینی» و «نقش رسانههای آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانهای و جنگ نرم».
براین اساس به اطلاع پژوهشگران رسانه میرساند با توجه به اینکه در شماره سوم این مجله موضوع «صلح و رسانه در جهان اسلام» مورد تاکید می باشد، لذا از دریافت و چاپ مقالات در این زمینه بطور ویژه استقبال میگردد.
علاقمندان برای ارائه مقالات خود به پایگاه mazaheb.ac.ir مراجعه نمایند.