قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / استعفای الریسونی از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان
مقاصد شریعت استعماری؛ «سخن از صلح امروز به معنای فراموشی فلسطین است»

استعفای الریسونی از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان

احمد الریسونی بعد از اظهاراتی که منجر به برانگیزی جنجال گسترده در مراکش، الجزایر و موریتانیا شد، از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا داد. او در پیامی گفت: استعفای من در راستای پایبندی به موضع گیری‌‌ها و دیدگاه ثابتم است که سازش را‌ نمی‌‌پذیرد؛ به دلیل اهتمامی که به آزادی بیان و بدون قید و شرط و فشار دارم، تصمیم گرفتم که از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا بدهم.

به گزارش شبکه اجتهاد، شیخ «احمد الریسونی»، رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین که اظهارات اخیر وی باعث بروز جنجال گسترده در مغرب، الجزایر و موریتانی شده، یک‌شنبه گذشته به صورت رسمی استعفای خود از ریاست اتحادیه را اعلام کرد.

الریسونی که اواسط آبان سال ۱۳۹۷ در انتخابات اتحادیه جهانی علمای مسلمان به پیروزی رسید تا در ریاست اتحادیه، جانشین «یوسف القرضاوی»، روحانی سرشناس مصری مقیم قطر شود، در یک نامه که در تاریخ ۲۸ آگوست (ششم شهریور) امضا شده، تاکید کرده که استعفای وی به دلیل پایبندی به مواضع و دیدگاه‌های ثابت و سازش‌ناپذیر خود بوده است.

در ادامه نامه استعفای این روحانی ۶۹ ساله مغربی آمده است: برای اعمال آزادی بیان خود بدون قید و شرط و فشار، تصمیم گرفتم استعفای خود از ریاست اتحاد العلماء را تقدیم کنم.

الریسونی در نامه خود همچنین آورده که با «علی قره داغی»، دبیرکل عراقی اتحاد العلماء برای فعال‌سازی تصمیم استعفای خود بر اساس مفاد مواد ۲۱ و ۲۲ اساسنامه اتحادیه در ارتباط است.

لازم به ذکر است که رئیس مستعفی اتحاد العلماء اوایل ماه جاری میلادی در گفت‌وگو با وبسایت مغربی «بلانکا پرس» تاکید کرده بود که به باور وی، منطقه صحرای غربی و کشور موریتانی متعلق به پادشاهی مغرب هستند. وی اشاره کرده بود که مسئولین مراکشی در مسئله صحرا به جای تکیه بر ملت مراکش، به عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورده است.

این اظهارات رئیس مستعفی اتحادیه جهانی علمای مسلمان باعث نارضایتی برخی جنبش‌ها، احزاب و شخصیت‌‌های اسلامی در الجزایر و موریتانی شد و در واکنش به آن نیز، جمعیت علمای مسلمان هر دو کشور عضویت خود را در اتحادیه به حالت تعلیق درآوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics