قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اسلامی که تنها در نماز، روزه و حج باشد مورد پسند دشمنان است/ مخالفان ولایت فقیه پیوند سیاست و دین را نشانه رفته‌اند
سکولارها در حوزه دین کار آکادمیک انجام می‌دهند/ طلاب پایگاه‌های اجتهادی خود را تقویت کنند

احمد واعظی:

اسلامی که تنها در نماز، روزه و حج باشد مورد پسند دشمنان است/ مخالفان ولایت فقیه پیوند سیاست و دین را نشانه رفته‌اند

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ولایت فقیه در تاریخ انقلاب اسلامی سه بار مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: موج سوم مخالفان اصل پیوند دین و سیاست را هجمه قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به اهمیت ولایت بر امت ابراز داشت: حفظ نظام مسلمانان از اوجب واجبات است و اسلام دینی اجتماعی است که براساس تعاملات و تعاون اجتماعی شکل گرفت و حفظ نظام و مسلمانان در آن بسیار اهمیت دارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه رابطه فردی میان انسان و خدا چندان اعتبار ندارد، افزود: اسلامی که تنها در نماز، روزه و حج باشد از قدیم بوده و مورد پسند دشمنان است در حالی که در بحث ولایت هدایت و رهبری جامعه اسلامی در رأس قرار دارد.

سردادن شعار استبداد دینی برای رسمیت پیدا نکردن نظام ولایت فقیه در قانون اساسی

واعظی با اشاره به اینکه در اندیشه شیعه اساس ولایت، بر امامت امام معصوم است، گفت: ولایت در دوران غیبت نیابت از امام معصوم (ولایت فقیه) است که در تاریخ دوران انقلاب اسلامی سه بار مورد هجمه قرار گرفت و نخستین بار در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی است که شعارهای استبداد دینی را سر می‌دادند تا نظام ولایت فقیه در قانون اساسی رسمیت پیدا نکند.

دوم خرداد و موج مخالفت با ولایت فقیه

وی دوم خرداد را موج دوم مخالفت با ولایت فقیه بیان کرد و تصریح کرد: سؤالات و شبهات بسیاری درباره ولایت فقیه در محافل دانشگاهی و علمی مطرح شده بود که در این باره حوزه‌ها و محافل دانشگاهی معتقد به نظام و ولایت فقیه با تألیف کتاب و چاپ مقالات تقویت فقه سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام را رقم زدند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هدف از طرح شبهه درباره ولایت فقیه را جلوگیری از تقویت جانب جمهوریت نظام اسلامی و کشاندن فتیله اسلامی نظام بیان کرد و گفت: مخالفان بیشتر به دنبال اصلاحات سیاسی بودند تا قدرت ولی فقیه و نهادهای انتصابی کاسته و جامعه مدنی تقویت شود و اسلامیت نظام اسلامی از بین رود.

هجمه‌هایی به اصل پیوند دین و سیاست

وی با بیان اینکه موج سوم اصل پیوند دین و سیاست را هجمه قرار داده است، تصریح کرد: بعضا خاستگاه چنین تفکری حوزه‌های علمیه هستند و تلقین می‌کنند که دین و سیاست با حوزه‌ها مرتبط شده است و کار طلبه تدریس فقه و اصول بوده و ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی مسؤولان در تحقق وعده‌ها را مهمترین اهداف مورد توجه مخالفان نظام اسلامی بیان کرد و گفت: نظام اسلامی برخاسته از روحانیت و نتیجه مجاهدت‌های مردم و روحانیت است و روحانیت بایستی در برابر تهدیدها و نفوذ دشمن ایستادگی کند و در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نمی‌تواند، بی تفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics