قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / امارات صدور فتوا را به شورای فتوای شرعی محدود کرد
امارات صدور فتوا را به شورای فتوای شرعی محدود کرد

امارات صدور فتوا را به شورای فتوای شرعی محدود کرد

دولت امارات طی تصمیمی، صدور فتوا را به شورای فتوای شرعی امارات که “عبد الله بن بیه” مفتی این کشور در رأس آن قرار دارد، محدود کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، دولت امارات متحده عربی، صدور فتوا را تنها به شورای فتوای شرعی این کشور که تحت ریاست «عبدالله بن بیه» است، محدود کرد.

این شورا تشریح کرد: در پرتو تخلفاتی که رخ داده، شورای فتوای شرعی امارات، از همه افراد جامعه و نهادهای آن می‌خواهد بدون هیچ گونه مجوزی درگیر مسائل فتوای شرعی نشوند.

شورای مذکور افزود: این شورا به منظور جلوگیری از گسترش نفرت، فرقه گرایی، تکفیر، افراط و تندرویی، خواهان عدم نشر یا بازنشر فتاوایی است که مورد تایید این شورا و جناح‌‌های دارای مجوز صدور فتوا از جانب این مرکز نیستند.

گفتنی است، «عبدالله بن بیه» روحانی موریتانیایی الاصل اماراتی است که ریاست شورای فتوای این کشور را برعهده دارد و همه سیاست‌‌های خارجی ابوظبی از جمله عادی سازی روابط با اسرائیل را نیز توجیه کرده و این موضوع را نیز جزو اختیارات ولی امر دانسته است.

این تصمیم جنجال‌‌های زیادی را درباره انگیزه‌‌های آن در پی داشته به ویژه اینکه مجلس مذکور سرنوشت برنامه‌‌های تلوزیونی فتوا که از امارات پخش می‌شود را مشخص نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics