قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تدرس خارج «فقه اعتکاف» توسط آیت‌الله اراکی در قم
درس خارج اعتکاف- آیت الله اراکی

تدرس خارج «فقه اعتکاف» توسط آیت‌الله اراکی در قم

برای اولین بار درس خارج «فقه اعتکاف» با تدریس آیت‌الله شیخ محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علاقه‌مندان در قم برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محسن اراکی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، امروز شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی و جشنواره اعتکاف، به بررسی اولیه مبانی فقهی اعتکاف، جایگاه اعتکاف در اسلام و رابطه اعتکاف با مسجد پرداخت.

وی در پاسخ به درخواست اعضای شورای مرکزی اعتکاف مبنی بر برگزاری جلسات درس خارج فقه اعتکاف اظهار کرد: فقه الاعتکاف بحث مهمی است. وضعیت فعلی فقه الاعتکاف در حوزه بیشتر پاسخ به سؤالات است و با بحث عمیق فقهی و دارای ساختار تفاوت دارد.

بر اساس این گزارش، دیشب سوم اردیبهشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای و برخی اعضای شورای علمی و سیاست‌گذاری اعتکاف قم با آیت‌الله اراکی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم معتکف شده است، دیدار و از وی درخواست کردند تدریس فقه الاعتکاف در حوزه را شروع کند.

قرار است فقه الاعتکاف در چند جلسه درسی به عنوان درس خارج فقه در جمع اعضای ستاد مرکزی و شورای علمی پژوهشی اعتکاف قم، چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷ در ساختمانِ ستاد مرکزی اعتکافِ قم به نشانی قم، بلوار ۴۵ متری شهید صدوقی، کوچه ۵۶، پلاک ۲۵، واحد ۱، تدریس شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics