قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «مشکاه‌ الهدایه» تعلیقه‌ سیدعلی خمینی بر «کفایه الاصول»
«مشکاة‌ الهدایة» تعلیقه‌ سیدعلی خمینی بر «کفایه الاصول»

تازه‌های نشر؛

«مشکاه‌ الهدایه» تعلیقه‌ سیدعلی خمینی بر «کفایه الاصول»

تعلیقه‌ دوجلدیِ حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی بر کتاب کفایه الاصول یکی از جمله شروحی است که به جستجو و روشن شدن حقایق و دقائق و بیان مطالب مجمل و مبهم کتاب کفایه، با قلمی روان و امروزی پرداخته است.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب “مشکاه‌ الهدایه فی الشرح والتعلیق الکفایه” شرحی بر “کفایه الاصول” مرحوم آیت‌الله شیخ محمد کاظم خراسانی، معروف به “آخوند خراسانی” به قلم حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی، به زیور طبع آراسته و توسط موسسه بوستان کتابِ دفتر تبلیعات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

شرح و تعلیقه نویسی بر کتب درسی حوزه‌های علمیه سنت حسنه‌ای است که از دیرباز مورد توجه بزرگان و فضلای حوزه‌ها قرار گرفته و حکایت از جهد و دقت علمی شارحین دارد.

در این میان “کفایه الاصول” مرحوم آخوند خراسانی از کتاب‌های بسیار مهمی است که از محتوایی ژرف و پیچیده و عباراتی سخت و مغلق و معانیِ دقیقِ علمی برخوردار است و تدریس و شرح آن تنها از عهده اساتید اهل فضل و علم بر‌ می‌آید.

تعلیقه‌ دوجلدیِ حجت‌الاسلام سید علی خمینی بر کتاب ارزشمند کفایه الاصول یکی از جمله شروحی است که به جستجوی اسرار و روشن شدن حقایق و دقائق و بیان مطالب مجمل و مبهم کتاب کفایه، با قلمی روان و امروزی پرداخته است.

از امتیازات دیگری که اثر مزبور دارد این است که ابتدا مؤلف، دیدگاه‌های خود را در معرض دید اهل علم و فضل قرار داده و در دروس کفایه خود در حوزه علمیه نجف اشرف، آن را در ترازوی سنجش نهاده است و سپس به انتشار آن همت گمارده است.

این کتاب به زبان عربی و در شرح و توضیح مطالب علمی و پیچیده ” کفایه الاصول” در سه مرحله: الف؛ بیان مقصود و مرام صاحب کفایه، خارج از متن کتاب و عبارات آن. ب؛ تطبیق مطالب بر متن کفایه. ج؛ بیان نکات اضافیِ در‌خور توجه و شایسته بحث و بررسی نگاشته شده است.

گفتنی است، این دو‌ جلد شامل تمام کتاب کفایه نیست و در آینده‌‌ای نزدیک سایر مجلدات هم منتشر خواهد شد.

کلیک کنید: خرید جلد اول

کایک کنید: خرید جلد دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics