قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تقدیر آیت‌الله مکارم شیرازی از «شیخ الازهر»
از «راهکارهای تحول در قوه قضاییه» تا «ضرورت ارتباطات علمی و فقهی دستگاه قضا با حوزه‌های علمیه»

طی بیانیه‌ای و از سوی دفتر معظّم‌له منتشر شد:

تقدیر آیت‌الله مکارم شیرازی از «شیخ الازهر»

ما ضمن تحسین وافر از هوشیاری و درک واقعیت‌های موجود جهان اسلام از سوی شیخ الازهر تأکید می‌کنیم که این کار علاوه بر جلوگیری از کشتار مسلمین بی‌گناه سبب می‌شود جلوی اسلام ستیزی از سوی غربی‌های ناآگاه یا مغرض گرفته شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در بیانیه‌ای از احمد الطیب، شیخ الازهر مصر تقدیر کرد. در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در اخبار آمده بود که جناب احمد الطیب شیخ الازهر مصر از همه علمای اسلام اعم از شیعه و اهل‌سنت دعوت کرده که متفقاً حکم به تحریم جنایات وحشتناک ضد بشری که از سوی گروهی افراطی سر می‌زند، بنمایند.

شیخ محترم الازهر با تصریح به نزدیکی تفکرات شیعی و سنی در این باره اظهار کرد: الازهر همواره به تقریب جوامع شیعی و سنی تاکید کرده و دستاورد این تقریب را برای دانشگاه الازهر حائز اهمیت می‌داند.

سپس اظهار داشته من از همه علما و رهبران سنی و شیعه دعوت می‌کنم تا در نشست مشترکی در دانشگاه الازهر گرد هم آیند و با صدور فتوای مشترکی کشتار مسلمانان را از همه مذاهب اسلامی تحریم نمایند و نتیجه صدور این فتوا پایان بخشیدن به انجام اقدامات وحشیانه بعضی از گروه‌های افراطی است.

ما ضمن تحسین وافر از هوشیاری و درک واقعیت‌های موجود جهان اسلام از سوی شیخ الازهر تاکید می‌کنیم که این کار علاوه بر جلوگیری از کشتار مسلمین بی‌گناه سبب می‌شود جلوی اسلام ستیزی از سوی غربی‌های ناآگاه یا مغرض گرفته شود و بداند این اعمال خشونت بار از اسلام نیست.

اضافه بر این تاکید می‌کنیم حتی کشتار غیر مسلمین به وسیله این گروه در هر کجای دنیا باشد از تعلیمات اسلام کاملا بیگانه و شدیدا محکوم است.

امیدواریم این برنامه هر چه زودتر انجام گیرد و گامی در راه نجات مسلمین از شرّ این اشرار برداشته شود. ۱۳۹۵/۰۵/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics