قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «حدیث ولایت»، مجموعه‌ بیانات و پیام‌های آیت‌الله خامنه‌ای از ۵۷ تا ۹۹
«حدیث ولایت»، مجموعه‌ی بیانات و پیام‌های آیت‌الله خامنه‌ای، از 57 تا 99

نسخه جدید نرم‌افزار «حدیث ولایت» منتشر شد؛

«حدیث ولایت»، مجموعه‌ بیانات و پیام‌های آیت‌الله خامنه‌ای از ۵۷ تا ۹۹

جدیدترین نسخه‌ی نرم افزار «حدیث ولایت» حاوی متن کامل بیانات، سخنرانی‌ها، خطبه‌ها، مصاحبه‌ها و دیدارهای آیت‌الله خامنه‌ای از شهریور ۱۳۵۷ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ به همراه آثار انتشارات انقلاب اسلامی عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۹، به همراه متن ۱۲۱ عنوان کتاب در ۲۰۸ جلد از آثار انتشارات انقلاب اسلامی به زبان‌های فارسی و عربی از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید در معرض استفاده کاربران محترم قرار داده است.

«حدیث ولایت‏»، یادآور سال‏ها ایستادگى، بصیرت و هدایتگرى‏‌هاى حکیمانه رهبرى است که اراده و صلابت علوى‌‌اش، پشت معاندان انقلاب اسلامى را شکسته و سیره و مرام حسینى‏‌اش حماسه‌‏اى دیگر در کربلاى ایران رقم زده و قلوب ستمدیدگان جهان و مستضعفان عالم را نور امید بخشیده است؛ آرى، بیان بنانش بیدارگر قلب‏ها، شهد کلامش جان‏بخش دل‏ها و خامه پاکش مرهم دردها است. بى حضور او، انقلابِ ناب خمینى دستخوش دست ناپاک نامحرمان می‌شد و بى‏ فروغ کلام روشنگرش راه گهرتاب انقلاب، به بوته فراموشى سپرده مى‌شد. نگاه او شورى دیگر در دل‏ها می‌افکند و سخنان نغز و بیانات حکیمانه‌اش روحى دیگر در جان‏ها می‌دمد و افقى روشن فراسوى اذهان می‌گسترد. صبر و شکیبایى، درایت و تیزبینى، شجاعت و فداکارى، اصول و آرمان‏هاى اساسى، استقلال و امنیت ملى، بصیرت و معنویت دینى، جملگى در مرآت صاف و شفاف وجود مهرگستر او خوش می‌درخشد و قلب دوستداران ولایت را آرام و قرار می‌بخشد.

مدت‏ها بود که علاقه‌مندان، چشم به راه تولید نرم‏ افزارى بودند که مجموعه بیانات و مکتوبات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب را با امکاناتى کارآمد، در دسترس علاقه‏ مندان و پژوهشگران قرار دهد و اینک این مهم تحقق یافته و مسیر دستیابى به وقایع و رخدادهاى تاریخى انقلاب و نیز دیدگاه‏ها و اندیشه‏هاى رهبر معظم انقلاب در موضوعات گوناگون هموار گردیده است.

در این نرم‌افزار موضوعاتی چون: تفسیر قرآن و حدیث؛ سیره اهل‌بیت(ع)؛ اخلاق و سبک زندگی؛ فقه و احکام؛ انقلاب اسلامی؛ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی؛ سیاست و حکومت؛ جایگاه زن در سیاست و جامعه؛ شعر و ادبیات؛ همچنین کتاب‌هایی چون: رساله آموزشی مطابق با فتاوای مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (۲ جلد)؛ بیان قرآن (تفسیر سور جزء۲۸)؛ دوره شرح نهج‌البلاغه؛ همرزمان حسین (ع)؛ دو امام مجاهد؛ روشنای علم؛ مجموعه‌ ره، رهرو، رهبر؛ مجموعه‌ حیات طیّبه؛ خون دلی که لعل شد؛ اندیشه مقاومت؛ فتنه‌ تغلّب؛ انتخاب صالحان (۹ جلد)؛ چیستی چرایی اقتصاد مقاومتی؛ حوزه و روحانیت؛ زن و خانواده؛ بدان، ایدک الله؛ روش تحلیل سیاسی؛ آفتاب در مصاف؛ امت اسلامی؛ خاتم سلیمانی؛ امین زبان و ادب فارسی و منشور معارف انقلاب اسلامی؛ ارائه شده است.

حدیث ولایت در یک نگاه:

مجموعه رهنمودهای مقام معظّم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)

* متن کامل بیانات، سخنرانی‌ها، خطبه‌ها، مصاحبه‌ها و دیدارهای معظّمٌ‌له از شهریور ۱۳۵۷ تا بهمن ۱۳۹۹

* متن کامل مکتوبات، پیام‌ها، نامه‌ها، ابلاغ‌ها و انتصاب‌های معظّم‌له از آبان ۱۳۵۹

* ارائه فهرست بیش از ۲۴۰۰ مورد از عناوین و سرفصل‌های متون برنامه با قابلیت جستجو

* جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست بیانات و مکتوبات

* متن و ترجمه کامل قرآن کریم به همراه قابلیت جستجو در آیات

* امکان محدود کردن دامنه تحقیق به بیانات و یا مکتوبات مورد نظر

* ارتباط واژگان متون با لغت‌نامه‌های عربی و فارسی

معرفى برنامه

۱. نمایش‏: این بخش، شامل قابلیت‏ها و توانمندى‏‌هاى مهم ذیل است:

«فهرست درختى»، فهرست و متن کامل بیانات و مکتوبات رهبر معظم انقلاب را در دسترس شما قرار می‌دهد. محتواى این فهرست عبارت است از:

بیانات: در این قسمت، متن کامل بیانات، سخنرانى‏‌ها، خطبه‏‌ها، مصاحبه ‏ها و دیدارهاى رهبر معظم انقلاب ارائه شده است.

مکتوبات: در قسمت «مکتوبات»، متن کامل مکتوبات، پیام‏ها، نامه‏‌ها، پاسخ ‏ها، تقدیرها، دستخط‌ها و یادداشت‏‌ها، ابلاغ ‏ها، انتصاب‌ها، موافقت‏نامه‌‏ها و حکم‌هاى مقام معظم رهبرى عرضه شده است.

گفتنى است که کاربر علاوه بر فهرست، از طریق متن نمایشى نیز به دو بخش یادشده دسترسى داشته، می‌تواند به طور یک جا از محتواى مکتوبات و بیانات استفاده نماید.

در قسمت «فهرست گزینشى»، فهرست عناوین و سرفصل ‏هاى متون برنامه ارائه شده است که کاربر مى ‏تواند به گزینش موضوع مورد نظر خود در فهرست مزبور بپردازد و در واقع، دامنه فهرست را به مطلب خویش محدود نماید و آسان‏تر به تحقیق در متون برنامه مبادرت ورزد.

از دیگر توانمندى‏‌هاى بخش نمایش، گزینه «انتخاب» است که امکان محدود کردن دامنه مکتوبات یا بیانات را به موارد خاص فراهم می‌سازد. همچنین به وسیله گزینه «مقایسه» می‌توان به مقایسه دو متن مختلف با یکدیگر اقدام کرد و به انجام تحقیقات تطبیقى میان مباحث گوناگون پرداخت.

۲. جستجو: در خصوص قابلیت‏هاى این بخش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

«جستجو در متن» به کاربر امکان می‌دهد تا در متن مکتوبات و بیانات به کاوش بپردازد و مطلب مورد نظر خویش را بیابد. «جستجو در فهرست» نیز قابلیت تحقیق در فهرست بیانات و مکتوبات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گفتنى است که در این دو قسمت، پژوهشگر بعد از انجام جستجو همچنین به متن مختصر و مفصل موارد جستجو شده نیز دسترسى خواهد داشت.

۳. قرآن‏: متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه فارسى استاد فولادوند، در این بخش ارائه شده است. از دیگر قابلیت‏هاى بخش قرآن، امکان جستجو در کلمه و ریشه آیات قرآن است که به همراه قابلیت‏هاى متنوع تحقیقاتى، مسیر دستیابى به آیات مورد نظر را آسان نموده است.

۴. لغت‏نامه‏: یکى از توانمندى‎هاى این نرم‎افزار، عرضه ۹ دوره لغت‎نامه فارسى و عربى که به منظور فهم واژگان دشوار، در برنامه گنجانده شده است. از جمله ویژگى‎هاى این قابلیت، ارتباط متن با لغت‎نامه و جستجو در ریشه و مشتق واژگان مورد نظر است.

علاقه‌مندان برای خرید جدیدترین نسخه‌ی نرم افزار «حدیث ولایت» اینجا (کلیک) نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics