قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / از دینی که علمای آن همدیگر را تکفیر می‌کنند چه انتظاری دارید!
شیخ الازهر تشکیل کارگروه «فقه شهروندی» را خواستار شد

شیخ الازهر:

از دینی که علمای آن همدیگر را تکفیر می‌کنند چه انتظاری دارید!

شیخ الازهر در سخنرانی رمضانی خود اظهار کرد: بیگانگانی را که از اسلام چیزی جز قتل و ذبح انسان‌ها ندیده‌اند، نمی‌توان تکفیر کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد از حوزه، احمد الطیب گفت: اسلام دینی است که انسان‌های نادان و جاهل را مؤاخذه نمی‌کند و انبیا و ادیان گذشته و پیش از پیامبر اسلام، به اقوام و زمان معینی محدود بوده اند و اهل فترت یعنی اقوامی که میان دو پیامبر واقع می‌شوند نجات می‌یابند، زیرا قرآن کریم می‌فرماید: «و ما کنا معذبین حتی نبعث رسولا»: (و ما مردم را عذاب نمی‌کنیم مگر اینکه پیامبری برای آنها فرستاده باشیم).

احمد الطیب ادامه داد: علمای اسلام در رساندن پیام دین اسلام به غیر مؤمنان و بت پرستان کوتاهی کرده‌اند و برخی از مبلغانی هم که مثلا برای تبلیغ به آفریقا رفته‌اند به سراغ بت پرستان نمی‌روند، بلکه به سراغ مسلمانان می‌روند و به اشاعره می‌گویند کافرید و به صوفی‌ها می‌گویند شما هم کافرید و باید بار دیگر مسلمان شوید. اینها کسانی هستند که انرژی و پول مسلمانان را به هدر می‌دهند، زیرا منطق آنها از نظر اسلام، فاسد است و حتی بسیاری از آنها بر این باورند که مبارزه با صوفیه بر تبلیغ برای بت پرستان اولویت دارد، بنا بر این از دینی که علمای آن همدیگر را تکفیر می‌کنند و همدیگر را می‌کشند چه انتظاری می‌توان داشت؟

وی افزود: اکنون مردم اروپا از اسلام همان چیزی را می‌دانند که بر صفحه تلویزیون‌ها می‌بینند که عبارت از کشتار و خونریزی است و بنا بر این حجت بر آنها تمام نشده و پیام اسلام واقعی به آنها نرسیده و حال آنها همچون همان بت پرستان آفریقا است که چیزی از اسلام نمی‌دانند و پیامی هم که به آنها رسیده باعث شده از اسلام و پیامبر آن بیزار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics