قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اجازه مراجع از استفاده سهم امام برای یک امر خیر
فتوای مشترک برخی مراجع برای یک امر خیر

سهم امام (ع) را با محکومان غیرعمد تقسیم کنیم؛

اجازه مراجع از استفاده سهم امام برای یک امر خیر

بنا به اجازه آیات عظام خامنه‌ای، سیستانی، وحیدخراسانی، شبیری‌زنجانی صافی‌گلپایگانی و  مکارم‌شیرازی مومنین می‌توانند سهم امام (ع) را تا پایان ربیع‌الاول به محکومان غیرعمد اختصاص دهند.

به گزارش شبکه اجتهاد از روابط عمومی ستاد دیه کشور، با عنایت به استفتای به عمل آمده از سوی مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و سیستانی اجازه فرمودند مؤمنین تا ابتدای ماه ربیع‌الثانی (۱۱ دی ماه) بخشی از خمس خود را تا سقف یک میلیون تومان به نیت سهم امام عصر(عج) در زمان غیبت، برای آزادی زندانیان آبرومند و متدین محکوم به جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری صرف کنند.

البته طبق نظر مقام معظم رهبری پرداخت یک سوم از سهم امام(ع) یعنی تا سقف سه میلیون تومان هم به منظور حمایت از ارحام و خویشاوندان زندانیان نیازمند تجویز شده است.

با پیگیری جمعی از اهالی رسانه ستاد دیه کشور در نظر دارد در طرحی موسوم به «بهار آزادی» که پیش از این نیز مبالغی را در قالب همین برنامه از سوی خیرین جمع‌آوری کرده است، تا پایان ماه قمری ربیع الاول به میزان مشارکت عمومی، نسبت به آزادی اولویت‌دار زندانیان نسوان و سادات واجد شرایط اقدام کند.

مراجع تقلید در زمان غیبت به عنوان نواب عام امام زمان (عج‌) اجازه دارند سهم امام (ع) را از محل خمس در امور عام‌المنفعه و خیرخواهانه‌ای که صلاح می‌دانند مصرف کنند و به برکت میلاد پیامبر اکرم (ص) این تجویز به طور خاص برای کمک به زندانیان غیرعمد اختصاص یافته است.

خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با نیت تخصیص سهم امام (ع) برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، به شماره حساب‌های ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی، ۵۵۵۵۵ بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #۷۷۷۷*۷۸۰* به نام ستاددیه کشور واریز نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics