قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقیهان امامی و شهریاران صفوی؛ جستارهایی در تاریخ تشیّع
فقیهان امامی و شهریاران صفوی؛ جستارهایی در تاریخ تشیّع

تازه‌های نشر؛

فقیهان امامی و شهریاران صفوی؛ جستارهایی در تاریخ تشیّع

 

کتاب «فقیهان امامی و شهریاران صفوی» جستارهایی در تاریخ تشیّع است که به قلم محمدکاظم رحمتی به‌تازگی به‌زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، تحولات دینی در عصر صفویه به نحو عام و تداول تشیع در ایران به نحو خاص در پیوند با تلاش‌های صفویان در توجیه مشروعیت خود، پس از قدرت‌گیری صفویه و سرانجام شکل‌گیری اخباری‌گری در میانه عصر صفویه، موضوعاتی هستند که بن‌مایۀ کتاب حاضر را شکل می‌دهند.

بهره‌گیری صفویان از برخی مسائل مطرح در عالم تشیع برای بسط قدرت خود که شرایط اجتماعی جدید نیز زمینه مساعدی برای بهره‌برداری حکومت از آنها را فراهم می‌کرد و یا حتی شاید شور و اشتیاق هوادران پرشور آنها در بهره‌گیری از برخی باورهای دینی به سود صفویان انجامیده باشد، نیز از مسائلی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

از آنجایی که بخش مهمی از تحولات دینی در عصر صفوی در پیوند با عالمان و فقیهان شیعی شکل گرفته، بخشی از مطالب این کتاب به شرح حال و مناسبات فقیهان با دربار صفوی و نقش آنان در تحول و تداوم اندیشه‌های شیعی در عصر صفوی است.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «فقیهان امامی و شهریاران صفوی؛ جستارهایی در تاریخ تشیّع» نوشتۀ محمدکاظم رحمتی، قطع وزیری با جلد سخت، به قیمت: ٩٠ هزار تومان، از سوی انتشارات نگارستان اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فقیهان امامی و شهریاران صفوی؛ جستارهایی در تاریخ تشیّععلاقه‌مندان جهت تهیه اثر می‌توانند به تهران ـ میدان انقلاب اسلامی، ابتدای خیابان آزادی، خیابان استاد بهزاد، پلاک ۲۹، واحد ۷ مراجعه و یا با شماره‌های ۶۶۴۳۵۴۲۳ و ۶۶۹۴۲۵۴۲ و ۶۶۹۷۸۸۸۱ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics