قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / معرفی «پژوهش‌های فقهی» در دست اقدام بنیاد پژوهش‌های اسلامی
معرفی «پژوهش‌های فقهی» در دست اقدام بنیاد پژوهش‌های اسلامی

معرفی «پژوهش‌های فقهی» در دست اقدام بنیاد پژوهش‌های اسلامی

پژوهشگر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اهم فعالیت‌ها و پژوهش‌های فقهی در دست اقدام در این گروه را تبیین کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام عبدالحسین یداللهی پژوهشگر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به معرفی فعالیت‌ها و کارهای در دست اقدام خود در این گروه اشاره و عنوان کرد: این پژهش‌ها به همت بنده و جمعی از پژوهشگران این گروه تالیف و روانه بازار نشر شده است.

وی با بیان اینکه گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با هدف پژوهش‌های فقهی و اصولی و تصحیح و احیای کتب فقهی، در سال ۱۳۶۴ تأسیس و موفق به انجام کارهای بزرگی شده است، اظهار کرد: «بررسی فقهی و حقوقی ولایت در وقف»، «احکام ازدواج در فقه امامیه»، «پژوهشی پیرامون قواعد فقهی» و نیز «نقش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فقهای خراسان در دو سده اخیر» از آثار در دست تالیف بنده است و «مجموعه مسائل تطبیقی احکام وقف» نیز از جمله آثار تازه منتشر شده‌ای است که با همکاری بنده و جمعی از پژوهشگران به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام یدالهی همچنین تصحیح و تحقیق کتاب‌های «منتهی المطلب فی تحقیق المذهب» در ۱۵ جلد، «الدروس الشرعیه فی فقه الامامیه» در ۲ جلد، «المؤتلف من المختلف» در ۶ جلد، «مصباح المبتدی و هدایه المقتدی»، «رسائل فی الوقف»، «مسائل ابن زهره»، «ضیاء الابصار فی مسائل الخیار» و «الانوار الجلالیه فی شرح الفصول النصیریه» را از دیگر تالیفات خود برشمرد.

وی افزود: علاوه بر کتب یاد شده تصنیف کتاب شریف «آیات الاحکام من تفسیر التبیان» در ۳ جلد از دیگر کارهای انجام شده‌ای است که به زیور طبع آراسته شده است و همچنین احیای «کتاب القضاء» مرحوم ملا علی کنی که یک جلد آن در سال ۹۶ به چاپ رسیده و تصحیح جلدهای دیگر آن در دست اقدام است.

بنابر گزارش آستان نیوز، یداللهی ویرایش علمی و ادبی را یکی دیگر از فعالیت‌های خود در گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی دانست و افزود: «اسناد و موقوفات مدارس تاریخی حوزه علمیه مشهد»، «بررسی فقهی وقف پول»، «نقش وقف در ماندگاری آثار تاریخی و هویت ملی»، «الوقف و موقوفات امیرالمؤمنین علیه السلام» و «موقوفات اسلامی در بیت المقدس» را می‌توان از آثاری برشمرد که به همکاری پژوهشگران این گروه ویرایش علمی و ادبی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics