قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / موسوعه ۱۲ جلدی «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» منتشر شد
موسوعه 12 جلدی «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» منتشر شد

تازه‌های نشر؛

موسوعه ۱۲ جلدی «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» منتشر شد

مؤسسه علوم نهج‌البلاغه وابسته به عتبه حسینی، از موسوعه «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» در ۱۲ مجلد رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیه) مؤسسه علوم نهج‌البلاغه، (یکی از مراکز وابسته به عتبه مقدسه حسینی که در زمینه اندیشه‌های امام علی (علیه‌السلام) و علوم و معارف نهج‌البلاغه فعالیت می‌کند) از موسوعه ۱۲ جلدی «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» (امامیه، زیدیه، حنفی، مالکی، شافعی، حنبلی، اباضیه) با تألیف سید نبیل الحسنی رونمایی کرد.

نویسنده در این موسوعه، با وجود متن شریف نهج‌البلاغه و احکام شرعی نمایان و پنهانش، در چارچوب جدیدترین روش‌ها و پژوهش‌های علمی آکادمیک، تلاش داشته پژوهشی فاخر و بینابینی را انجام دهد و آنچه‌ را که فقهای مذاهب اسلامی از قرن چهارم هجری تا امروز در مشهورترین موسوعات فقهی استدلال کرده و آورده‌اند را جمع‌آوری و احصاء نماید.

نگارنده در جلد اول موسوعه، علاوه بر یک مقدمه علمی، به تأثیر مکتب امامیه در گسترش فقه در زمان پیامبر اسلام (ص) پرداخته و در مجلد دوم، چگونگی ظهور و تکامل مذاهب فقهی تا پایان قرن سوم هجری را تبیین کرده است.

موسوعه «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» شامل ابواب کثیری چون: العبادات، الطهارات، الصلاه، الزکاه، الصدقات المندوبه، الصیام، الحج، الامر بالمعروف، النهی عن المنکر، الجهاد، التجاره، الشرکه، الوقف، القصاص، القضاء، الشهادات؛ است که ۹ جلد آن را دربر می‌گیرد.

همچنین، این پژوهش ارزشمند سعی نموده فتاوایی که نزدیک به متن و محتوای نهج‌البلاغه که از قواعد، معارف و شرح و تفاسیر نهج‌البلاغه استخراج شده است را نمایان سازد.

علاقه‌مندان برای تهیه موسوعه «فقه نهج‌البلاغه علی المذاهب السبعه» می‌توانند به مرکز فروش آثار عتبه حسینی در بین‌الحرمین و یا نمایندگی‌های آن مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics