قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نقد شرط «مرد بودن» در مرجعیت تقلید
نقد شرط «مرد بودن» در مرجعیت تقلید

تازه‌های نشر؛

نقد شرط «مرد بودن» در مرجعیت تقلید

جلد دوم از مجموعه کتاب‌های اجتهادی در فروعات فقه شیعه تحت عنوان «نقد شرط (مرد بودن) در مرجعیت تقلید» به قلم حجت‌الاسلام میرزاعلی سلیمانی‌ بروجردی، نویسنده و پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه قم، در ۱۷۲ صفحه چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «نقد شرط مرد بودن در مرجعیت تقلید» شامل هفت فصل است‌: اول: مقدمات بحث. دوم: مرجعیت زن برای همه. سوم: مرجعیت زن برای زن. چهارم: نقد ادله قائلین به عدم جواز مرجعیت زن. پنجم: متن عبارات بیش از بیست تن از فقهای متقدم و متاخر مبنی بر جواز مرجعیت زن. ششم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات.

همچنین، کتاب «مشروعیت جماعت در نماز عید غدیر» نیز دفتر سوم از مجموعه کتاب‌های اجتهادی در فروعات فقه شیعه است که به قلم میرزاعلی سلیمانی‌ بروجردی در ۳۶۷ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب شامل فصل‌های پیش‌رو است: فصل اول: ادله مشروعیت جماعت در نماز عید غدیر. فصل دوم: نقل و نقد ادله عدم مشروعیت جماعت در نماز عید غدیر. فصل سوم: روش خواندن نماز عید غدیر و متن استفتا مراجع عظام تقلید در مورد جماعت این نماز. فصل چهارم: تقریرات نگارنده کتاب از دروس آیات عظام: شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی و میرزا محمدحسن احمدی فقیه یزدی در این موضوع. فصل پنجم: بحثی کلی پیرامون اقامه جماعت در نوافل و مقاله آیت‌الله طبسی در مورد نماز عید غدیر و… فصل ششم: نتیجه و پیشنهادات در این موضوع. فصل هفتم: متن و ترجمه خطبه غدیری امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روز عید غدیر و متن و ترجمه خطبه غدیری امام رضا علیه‌السلام در روز عید غدیر.

لازم به‌ذکر است، در ابتدای کتاب تقریظ و مقدمه آیت‌الله میرزا محمدحسن احمدی فقیه یزدی(ره) نیز درج شده و در تتمه کتاب مختصری از زندگی‌نامه ایشان آمده است.

همچنین، کتاب «زندگی‌نامه آیت‌الله حاج‌آقا حسین طباطبایی بروجردی» پنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌های احیای تراث علمای لرستان به شمار می‌آید که به‌وسیله حجت‌الاسلام سلیمانی بروجردی احیا و در ۵۲ صفحه و به قیمت ۱۷ هزار تومان چاپ شده است.

این کتاب از تألیفات مخلوط مرحوم آیت‌الله شیخ محمدتقی مطهری بروجردی است که به‌صورت مختصر به زندگی‌نامه و خدمات استاد خود پرداخته است. نسخه خطی این کتاب توسط استاد حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین جواهرکلام در اختیار نگارنده قرار گفت.

در مقدمه نیز مختصراً به زندگی‌نامه مؤلف پرداخته شده است. متن کتاب نیز در مواردی مختصر به حواشی‌ای درباره آیت‌الله بروجردی پرداخته و در انتها نیز متن دستخط مؤلف و عکس‌ها و اسنادی چاپ نشده از مؤلف کتاب ارائه شده است.

گفتنی است، کتاب «کتاب‌شناسی آثار آیت‌الله‌ حاج‌آقا سیدحسین طباطبایی‌ بروجردی» دیگر اثری است که از سوی میرزاعلی سلیمانی بروجردی و طیبه حاج‌باقریان، در پنج فصل و در ۳۲۵ صفحه تهیه و به قیمت: ۷۵ هزار تومان از سوی انتشارات وراقان منتشر شده است.

این اثر شامل پنج فصل است: فصل اول: آثار و تألیفات مستقل آیت‌الله بروجردی که شامل ۶۹ عنوان اثر است. فصل دوم: حواشی آیت‌الله بروجردی بر آثار دیگر بزرگان‌ که شامل ۱۰۴ عنوان اثر است. فصل سوم: آثاری که بر اساس متن تألیفات آیت‌الله بروجردی بدون شرح و تغییر تألیف شده که شامل ۱۶ عنوان اثر است. فصل چهارم: معرفی تقریرات دروس آیت‌الله بروجردی که شامل ۱۴۸ عنوان اثر است. فصل پنجم: معرفی آثاری که به دستور آیت‌الله بروجردی استنساخ و یا چاپ و یا تصحیح و یا ترجمه و… شده و شامل ۱۱۸ عنوان اثر است.

علاقه‌مندان برای تهیه آثار فوق به: قم، مجتمع ناشران، طبقه زیر زمین، انتشارات اطلاعات مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن همراه ۰۹۳۰۸۶۸۰۲۴۴ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics