قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نگارش جدید دو کتاب تحریر اصول فقه و زبده فرائد الاصول
از انتشار کتاب «التنبيه على غرائب من لا يحضره الفقيه» تا احیای یک اثر فقهی از دانشمندان قرن 13 هجری

به همت مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی المصطفی رونمایی می شود؛

نگارش جدید دو کتاب تحریر اصول فقه و زبده فرائد الاصول

بازنویسی و نگارش مجدد دو کتاب «تحریر اصول فقه»، مرحوم علامه مظفر و «زبده فرائد الاصول»، شیخ مرتضی انصاری(ره) رونمایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، این دو کتاب ارزشمند، به همت جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه و با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه بازنویسی شده در قالب کتاب درسی جامعه المصطفی به نگارش در آمده است.

 در فرایند تکمیل کتاب تحریر اصول فقه علامه مظفر، از کتاب علم اصول الفقه فی ثوبه الجدید، علامه مغنیه و نیز کتاب الوسیط فی اصول الفقه آیت‌الله سبحانی استفاده شده است.

در کتاب زبده فرائد الاصول نیز تمام مبانی و شاکله کلی رسائل شیخ مرتضی انصاری حفظ شده است؛ هیچ تفاوتی جز در ارائه مثال های متفاوت، میان کسی که کتاب شیخ را کامل می خواند، با کسی که این کتاب را مطالعه می نماید، وجود ندارد.

گفتنی است؛ دو مجموعه ارزشمند تحریر الاصول فقه و زبده فرائد الاصول، بر اساس اقتضائات طلاب جامعه المصطفی نگاشته شده است؛ کتاب‌های حاضر حدود چهار سال به صورت جزوه‌ها در جمع طلاب المصطفی تدریس و ایرادات احتمالی بازخورد گیری شده است.

نگارندگان این اثر، ضمن استقبال از انتقادات و پیشنهادات ارائه شده، از تمام اساتید حوزه‌های علمیه تقاضامندند تا با مراجعه و مطالعه این کتاب، به منظور اصلاح ایرادات احتمالی را گوشزد نمایند.

آئیین رونمایی از این دو کتاب ارزشمند، روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۵ همزمان با جشن غدیر، با حضور جمع کثیری از طلاب، اساتید و مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی، ساعت ۱۱ صبح در ساختمان مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی، واقع در مجتمع امین قم برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics