قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش آیات استادی، گرامی و سیدان درباره تعرض به ساحت مرجعیت
واکنش آیات استادی، گرامی و سیدان درباره تعرض به ساحت مرجعیت

واکنش آیات استادی، گرامی و سیدان درباره تعرض به ساحت مرجعیت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اهانت یک نویسنده به ساحت مرجعیت گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی غیرت دینی‌ش زبان‌زد همه است هر کجا لازم باشد صحبت می‌کند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله رضا استادی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله حسن زاده آملی در مسجد اعظم بیان داشت: آیت‌الله صافی گلپایگانی غیرت دینی‌ش زبان‌زد همه است هر کجا لازم باشد صحبت می‌کند.

شنیدم کسی دانسته یا ندانسته به ایشان اهانت و جسارت کرده است؛ این ناشکری‌ها اثر بد دارد باید به تمام عزیزان از جمله امام، مقام معظم رهبری و همه‌ی مراجع احترام می‌گذارند، احترام بگذاریم زیرا حق‌ دارند، این‌ها پدر امت هستند.

من نمی‌دانم و این آقا را نمی‌شناسم که چطور باعث شده در سایه انتقاد اینطور صحبت کند و کسی جلوی او را نگرفته است؟! او می‌تواند به مرجع تقلید بگوید من به این حرف شما انتقاد دارم و توضیح بدهید؛ اما نباید زیر سایه انتقاد بی‌ادبی کند و چیزهایی بگوید که فکر می‌کنم اگر بعدا خودش بخواند پشیمان شود. امیدوارم هر چه زودتر او عذرخواهی کرده و خاتمه پیدا کند. وظیفه ما این است به مراجع احترام بگذاریم.

چراباید فضایی وجود داشته باشد که به مرجع تقلید، توهین کنند؟

آیت‌الله محمدعلی گرامی، در ابتدای درس خارج فقه خود در واکنش به اهانت به آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: همه ما به نوعی مسئولیت داریم. چرا اساسا باید چنین فضایی وجود داشته باشد که افرادی جرئت کنند به مسن ترین مرجع تقلید، توهین کنند که چرا از مردم دفاع کرده ای؟

ما باید همیشه دفاع از حق مردم را مورد نظر قرار دهیم اما از بس عوامل مخرب زیاد است نوعاً سکوت می‌کنیم لذا اگر کسی حرفی بزند جرم حساب شود. این بی شرمی و بی حیایی است که در مقابل یک مرجع تقلید اینگونه عمل شود.

مقاماتی که در کشور مسئولیت دارند باید جلوی این مطالب را مجدانه بگیرند و ضعف هایی که وجود دارد را جبران کنند. وقتی ناراحتی مردم پیش می‌آید نشان می‌دهد که روحانیت غیرفعال، عقبگرد کرده اما روحانیتی که حرف خود را بزند عقبگرد نداشته است.

در گذشته ها بهتر انجام وظیفه می‌شد و بعدها سکوت مورد توجه قرار گرفت، باید در حد قدرت و امکانات خودمان سکوت نکنیم.

مرجعیت پایه، اساس و همه چیز دین و مذهب ماست

همچنین، آیت‌الله سید جعفر سیدان در درس خارج کلام امروز خود در مشهد با اشاره به لزوم بزرگداشت مقام مرجعیت و فقاهت، گفت: الحمدلله علما و بزرگان ما اهتمام دارند که روش معصومین علیهم السلام در تحقیق حقایق و معارف مطرح باشد.

از جمله این فقها و علمای بزرگ شیعه، جناب مستطاب آیت‌الله العظمی آقای صافی گلپایگانی هستند؛ شخصیتی جامع الأطراف در ارتباط با همه مسائل و وجودی فوق العاده و مراقب در ارتباط با مسائل دینی و آنچه که در جامعه می‌گذرد.

بسیار بسیار نارواست که بخواهند بی توجه به موقعیت مرجعیت و علاوه شخصیت فوق العاده ایشان، اینگونه برخورد شود و تعبیرات نادرست بکار ببرند.

مرجعیت پایه و اساس و همه چیز دین و مذهب ماست. شخصیت جامع الأطراف آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در همه مسائل و آنچه که در جامعه ما می‌گذرند بسیار مراقب هستند و موقعیت ایشان باید حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics