قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش مراجع به جنایت اخیر تکفیری‌ها در پاکستان
واکنش آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی و بشیر نجفی به جنایت اخیر تکفیری‌ها در پاکستان

از سوی دفتر معظم‌له طی بیانیه‌ای منتشر شد؛

واکنش مراجع به جنایت اخیر تکفیری‌ها در پاکستان

آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی و بشیر نجفی ضمن محکومیت شدید کشتار هدفمند پیروان اهل بیت(ع) در پاکستان از دولتمردان و مقامات ایالتی و ملی این کشور خواستند ضمن برخورد لازم به اینگونه جنایات پایان دهند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی کشتار شیعیان پاکستان به دست گروهک تروریستی داعش را محکوم کرد. متن پیام معظم له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

ادامه جنایات گروه‌های تکفیری در کشور پاکستان و کشتار هدفمند پیروان اهل بیت(ع) در این سرزمین اسلامی، باعث تألم و تأثر شدید اینجانب و همه علاقه‌مندان به دین حنیف است.

با وجود اینکه هم اکنون چند دهه از آغاز این ناامنی‌ها می‌گذرد اما متأسفانه دولت و سازمان‌های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته‌اند این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و عملیات تروریستی جدید به گوش می‌رسد.

جنایت اخیر در “بولان” بلوچستان و به شهادت رسیدن ۱۱ معدنچی عزیز هزاره نیز در سلسله این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه پیروان قرآن و عاشقان پیامبر اکرم(ص) و خاندانش در سراسر جهان را مملو از اندوه و سینه‌های آنان را لبریز از خشم کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه مؤلمه به محضر امام زمان(عج) و نیز خانواده‌های داغدیده، آن را بشدت محکوم نموده و مؤکداً از دولتمردان و مقامات ایالتی و ملی پاکستان می‌خواهم که به اینگونه جنایات پایان دهند.

همچنین از آنجا که حفظ احترام پیکرهای شهداء واجب است و شرعاً باید هر چه زودتر آنها را به خاک سپرد، همانگونه که علمای اعلام در پاکستان درخواست نموده‌اند، اینجانب از خانواده‌های معظم این شهداء خواهش می‌کنم که مراسم تدفین عزیزانشان را در اسرع وقت برگزار نمایند.

البته دفن پیکر این شهیدان مظلوم، به معنای پایان مطالبه گریِ بر حق شیعیان نخواهد بود؛ و مردم پاکستان از طرق قانونی و مسالمت آمیز نسبت به ادامه اعتراضات اقدام خواهند کرد.

در پایان، علوّ درجات و شادی روح این شهدای عزیز را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم؛ برای همه بازماندگان آنها صبر جمیل و و اجر جزیل خواستارم.

ان شاء الله هر چه زودتر غده سرطانی تروریسم از بلاد اسلام ریشه کن گردد.

وَمَنْ أظلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أعرَضَ عَنهَا إنَّا مِنَ المُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُون (سوره سجده – ۲۲)

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی هم در محکومیت کشتار کارگران شیعه معدن بولان پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است:

باسمه تعالی

خبر کشتار وحشیانه تعدادی از کارگران شیعه معدن درمنطقه بولان ایالت بلوچستان پاکستان موجب تأثر شدید گردید.

اینگونه حرکات نتیجه تفکر ضد دینی و جاهلیت افرادی می‌باشد که کشتن انسان‌های مظلوم را به بهانه‌های واهی بر خود روا می‌دارند و موجب داغدار شدن تعدادی خانواده بیگناه می‌شوند.

اینجانب ضمن همدردی و تسلیت به خانواده بازماندگان از دولت پاکستان درخواست دارم با عاملان و مشوقان اینگونه کشتارها برخورد لازم صورت گیرد تا زمینه اینگونه حرکات در کشور پاکستان از بین برود.

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در پیامی جنایت داعش در کشتار شیعیان پاکستان را محکوم کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتار مظلومانه عده‌ای از مسلمانان پاکستان توسط افراد افراطی و تکفیری موجب تأسف و تأثر گردید.

لازم است مسئولان پاکستان و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری ضمن محکوم کردن این عمل وحشیانه با عاملان این جنایت برخورد و جلوی تکرار آن را بگیرند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این کشتار، همدردی خود را با ملت مسلمان پاکستان اعلام می‌دارم.

همچنین، آیت‌الله حافظ بشیر حسین نجفی با صدور بیانیه‌‌‌‌ای کشتار جمعی از شیعیان پاکستان را تسلیت گفت که متن آن خطاب به مردم و مسئولان حکومتی پاکستان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی نزّل الفرقان علی عبده لیکون للعالمین نذیراً و الصلاۃ و السلام علی افضل البشریه سید المرسلین ابی القاسم محمد و علی آله السادات المیامین و اللعنه علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.

قال الله سبحانه: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّه عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. صدق الله العلی العظیم

با کمال تأسف و اندوه فراوان، این فاجعه بزرگ را خدمت عزیزانم شیعیان هزاره پاکستان تسلیت می‌گویم.

سالهاست که ملت عزیز ما هدف تروریسم قرار گرفته و فداکاری‌های زیادی کرده‌اند. دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام هنوز هم فقط به دلیل وفاداری به اهل‌بیت علیهم‌السلام آن‌ها را هدف قرار می‌دهند عزیزان ما علی‌رغم فداکاری‌های گران‌بهای خود، پای خود را به اهل‌بیت علیهم‌السلام متصل نگه داشته‌اند و در عمل ثابت کرده‌اند که اهل‌بیت علیهم‌السلام برای ما عزیزتر از زندگی خودمان هستند.

خداوند این روحیه محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را برای شما مایه برکت قرار دهد، خداوند قربانی‌های شما را بپذیرد و پایداری بیشتری به شما عطا کند.

اما نکته جالب این است که کشوری که شیعیان در بنیان‌گذاری آن نقش اساسی داشته‌اند، امروز همان ملت، اجساد عزیزانشان را بر دوش خود حمل می‌کنند و دولت، آژانس‌های اطلاعاتی و نیروهای مسلح پاکستان هیچ اقدامی غیر از اظهارات و سخنان تسلیت انجام نمی‌دهند. آیا تروریست‌ها از دسترس این سازمان‌ها خارج هستند؟ آیا آن‌ها ضعیف هستند؟ یا اینکه تأثیر این رهبران تروریست به حدی است که نهادها حتی اگر خودشان بخواهند نمی‌توانند علیه آن‌ها کاری انجام دهند؟

این وظیفه دولت است که قانون و نظم را برای هر شهروندی که در این کشور زندگی می‌کند، تأمین کند و اقدامات عملی را به‌گونه‌ای انجام دهد که شهروندان متوجه شوند. دولت و دستگاه‌های دولتی باید اقدامات عملی برای محافظت از شهروندان خود انجام دهند.

عزیزانم! درست است که ما کیلومترها از شما دور هستیم و نمی‌توانیم خدمت شما برسیم اما شما در قلب ما هستید، در دعاهای ما و نه تنها در دعاهای ما بلکه مورد رحمت خدا و لطف اهل‌بیت علیهم‌السلام هستید و شهدای ما در جوار اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار دارند و شامل شفاعت خاص آنان قرار دارند. چشم‌انداز رحمت امام زمان عجل الله فرجه الشریف با شماست.

همه ملت باید با ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام متمسک باشند و با نشان دادن اتحاد و همبستگی متقابل، به نیرویی تبدیل شوند که در این زمان به آن نیاز دارند. والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

گفتنی است، پیکرهای شهدای فاجعه اخیر پاکستان امروز پس از پایان تحصن شش روزه در کویته به آرامستان هزاره آورده شده و در میان اندوه حاضران به خاک سپرده شد.

یادآوری ‌می‌شود، گروه تروریستی داعش یکشنبه گذشته به گروهی از معدنچیان متعلق به جامعه شیعیان «هزاره» در ایالت بلوچستان پاکستان حمله کرد که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از آنان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics