قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اتحادیه جهانی علمای مسلمان فتوای وجوب «تحریم همه جانبه» اسرائیل را صادر کرد
اتحادیه جهانی علمای مسلمان فتوای وجوب «تحریم همه جانبه» اسرائیل را صادر کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان فتوای وجوب «تحریم همه جانبه» اسرائیل را صادر کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان به لزوم تحریم کامل رژیم اشغالگر اسرائیل، از جمله تحریم اقتصادی آن فتوا داد تا زمانی که از تمام سرزمین اشغالی فلسطین عقب نشینی کند.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از القدس العربی، این فتوا در ضمن بیانیه این اتحادیه که در صفحه رسمی‌اش در فیسبوک انتشار داده شده و توسط احمد الریسونی، رئیس اتحادیه علمای مسلمان و علی محی الدین قره داغی، دبیر کل آن امضا شده، آمده است.

در این بیانیه تصریح شده است: «فتوای ما در خصوص رژیم اشغالگر اسرائیل و کالاها و محصولات این رژیم است، زیرا أراضی و خانه‌های ما را تصرف نموده و به برادرانمان و خانه‌های آنها در فلسطین و جولان سوریه حمله و آنها را به اسارت و اشغال درآورده است و همچنان مسجد الأقصی را در تصرف دارد».

در ادامه آمده است که «جلوگیری از تجاوز، اخراج متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی و مقاومت در برابر آنها با تمام ابزار مشروع یک وظیفه شرعی و ضرورت بشردوستانه است و فطرتهای پاک، به مقاومت آنها با تمام ابزار مشروع معترف است و قوانین بین المللی، قطعنامه های سازمان ملل، معاهدات بین المللی و قانون اساسی کشورها آن را تصریح کرده‌اند».

در این بیانیه به برخی اسناد قانونی، از جمله ماده ۴۲ لایحه دادگاه لاهه در سال ۱۹۰۷ اشاره شده است که تصریح کرده است: «زمانی که یک کشور تحت تصرف ارتش دشمن باشد اشغال شده به حساب می آید»./ شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics