قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اثر مستقل در باب منظومه فکر سیاسی امام موسی صدر
اثر مستقل در باب منظومه فکر سیاسی امام موسی صدر

تازه‌های نشر؛

اثر مستقل در باب منظومه فکر سیاسی امام موسی صدر

انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب «درآمدی بر اندیشه سیاسی امام موسی صدر» را روانه بازار اندیشه کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «درآمدی بر اندیشه سیاسی امام موسی صدر» نوشته دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که چند روزی از چاپ و انتشار آن می‌گذرد.

این کتاب نخستین اثر مستقل در باب منظومه فکر سیاسی امام موسی صدر است که هفت فصل با این عناوین دارد: «شرح حال، فعالیت‌ها و آثار»، «بنیان‌های اندیشه»، «آزادی»، «عدالت»، «گفت‌وگو و همبستگی»، «ولایت» و «حکومت».

در مقدمه کتاب آمده است: «فهم منظومه فکری متفکران و اندیشمندان به خودی خود جذاب است و اگر صاحب اندیشه، امام موسی صدر باشد، این جذابیت افزون خواهد شد. جامعه متکثر و چندفرهنگی لبنان در کنار نگاه جامع‌نگر و اندیشمندانه امام صدر و نیز تمایزات شخصیتی وی، او را به مصلحی متفکر و کنشگری اندیشمند بدل ساخت. در این اثر که نخستین اثر مستقل در باب منظومه فکر سیاسی امام موسی صدر است، سعی شده تا حد امکان نقاط تلاقی «اندیشه و عمل» وی به مخاطب نشان داده شود. در چنین بستری است که مفاهیم مهم اندیشه سیاسی صدر نظیر عدالت، آزادی، ولایت و حکومت به‌درستی فهم خواهد شد.»

کتاب «درآمدی بر اندیشه سیاسی امام موسی صدر» منتشر شدکتاب «درآمدی بر اندیشه سیاسی امام موسی صدر» در ۳۶۸ صفحه به همت انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics