قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتخاب یک بانو برای مدیریت جامعه‌الزهرا(س) با ابتکار مقام معظم رهبری بود/ فعالیت‌های جامعه‌الزهرا بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
انتخاب یک بانو برای مدیریت جامعه‌الزهرا(س) با ابتکار مقام معظم رهبری بود/ فعالیت‌های جامعه‌الزهرا بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

در مراسم تکریم و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان شد؛

انتخاب یک بانو برای مدیریت جامعه‌الزهرا(س) با ابتکار مقام معظم رهبری بود/ فعالیت‌های جامعه‌الزهرا بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: انتخاب یک بانو برای مدیریت جامعه الزهرا با ابتکار مقام معظم رهبری بوده است که فرموده بودند ترجیح من این است که مدیر و مسئول جامعه الزهرا از بین بانوان باشند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، رییس هیأت امنای جامعه الزهرا، نمایندگان بیوت مراجع، علما، فضلا، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا برگزار شد و از خدمات چهار ساله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر سابق جامعه الزهرا تقدیر شد.

در این مراسم آیت‌الله مرتضی مقتدایی و حجج‌اسلام والمسلمین ربانی، مدنی، دیانی و سرکار خانم برقعی به ایراد سخن پرداختند و در پایان احکام مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور شخصیت‌های حاضر در مراسم، به خانم برقعی تنفیذ و با این حکم وی پس از دو دهه سابقه فعالیت مدیریتی در حوزه و دانشگاه به سمت مدیریت جامعه الزهرا(س) منصوب شد.

کلیک کنید: تصاویر مراسم تکریم و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س)

شیوه انتخاب مدیر جامعه الزهرا(س)

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم با ابراز قدردانی از تلاش‌های مدیران قبلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: امیدوار هستیم که مسئول جدید با درایت بتوانند مجموعه را به طور شایسته‌‌ای با جدیت و موفقیت اداره کنند.

چندی قبل ملاقاتی با حجت‌الاسلام و المسلمین حجازی، از اعضای دفتر مقام معظم رهبری داشتم که در این جلسه گزارشی از عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران و پیشرفت‌های و ارتقای علمی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا ارائه دادم. در این جلسه از مسئولیت‌هایی که به بانوان داده شده است و واگذاری مسئولیت حوزه‌های خواهران در پنج استان به بانوان گفته شد که نشان از عملکرد خوب آنها داشته است و همه از جمله امام جمعه و نماینده ولی فقیه و خود طلاب از این تصمیم راضی بوده‌اند.

در ابتدا بعضی‌ها می‌گفتند شاید بانوان نتوانند آن مسئولیت را اجرا کنند، اما نتیجه کاملا متفاوت بود و عملکرد این بانوان در استان‌ها بسیار موفقیت آمیز بوده است. مسئولیت‌هایی که برعهده خواهر‌ها گذاشته شد، خوب و موفقیت آمیز اجرا شد.

بر همین اساس بود که پیشنهاد انتصاب یک بانو بر منصب مدیری جامعه الزهرا نیز از سمت دفتر مقام معظم رهبری مطرح شد و از جانب ایشان این پیام رسید که ترجیح ایشان این است که مدیر و مسئول جامعه الزهرا از بین بانوان باشد و این سمت را برعهده بگیرد. به همین دلیل همین موضوع را دنبال کردیم و با توافق صددرصدی در هیئت امنای جامعه الزهرا بعد از نظر مساعد مقام معظم رهبری به وجود آمد.

به صورت مصداقی کار کردیم و در مورد گزینه‌هایی که مطرح شد تحقیق و بحث و بررسی کردیم که نهایتا همه به این گزینه رسیدند که سیده زهره برقعی هم از نظر علمی از فضلای حوزه علمیه خواهران است و هم به معنای حقیقی کلمه یعنی هم در علوم دانشگاهی و هم در علوم سطح حوزه رتبه بالایی را دارند، به طوری که امروز دانشگاهیان برای ترک مسئولیت قبلی ایشان بسیار ناراحت و متاسف هستند.

اولین جلسه‌‌ای که این مسئولیت با ایشان مطرح شد، اول کلام ایشان این بود که خود شما می‌دانید مدیریت جامعه الزهرا کار بسیار سنگینی است و این برای من خرسند کننده بود که ایشان ارزش و اهمیت کار را می‌شناسد. و تاکید داشتند که از این جهت نباید تنها گذاشته شوند و پذیرفتن این مسئولیت از سمت ایشان مشروط بر حمایت است.

خانم برقعی برای مدیریت جامعه الزهرا، به هیچ وجه بنا بر جابه جایی کسی ندارند و با همین کسانی که امروز مسئول هستند بنا به کار دارند مگر اینکه ضرورتی برای تغییر یک نفر پیش بیاید اما برنامه اساسی این است که دست به جابه جایی و تغییر افراد نزنند که این برنامه سنجیده و متینی است.

راه اندازی اتاق فکر در جامعه الزهرا(س)

در صحبت‌های ایشان مطرح شد که تصمیم دارند در جامعه الزهرا ظرفیت‌های بالا و افراد متعهد و متفکر را جمع کنند از خواهرانی که سابقه خوب مدیریتی داشته‌‌‌اند استفاده شود و با مشورت آنها برنامه ریزی شده و کار پیش برود. امیدوار هستیم با قبول مسئولیت ایشان بشود پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا پیاده بشود.

توافق آرا در رابطه با انتصاب ایشان به دفتر مقام معظم رهبری هم ارسال شد. این مسئله به دفتر مقام معظم رهبری منعکس شده و ایشان هم این موضوع را تائید کردند و این جلسه معارفه به همین منظور برگزار می‌شود که ایشان با تحقیقاتی که به عمل آمده است و فضل بالا از نظر علمی و حوزوی و سوابق ارزنده به این سمت منصوب شوند.

امیدوار هستیم که این انتخاب با برکت هم باشد و با سوابقی که ایشان دارند و توافقی که صورت گرفته است امیدوار هستیم که این قدم و تعیین یک مسئول خانم برای جامعه الزهرا در حوزه‌های علمیه خواهران تاثیر بالایی داشته باشد و بتواند در آینده از محصولات حوزه‌های علمیه خواهران و دانش آموختگانی که دانش را در اینجا فراگرفته‌‌‌اند و به مرحله کامل رسیده‌‌‌اند در مسئولیت‌های دیگر استفاده شود.

درخواست خانم برقعی بر حمایت همه جانبه از ایشان بوده است. انتظار ما به ویژه از دفتر مقام معظم رهبری و از شخص خود ایشان این است که از این تصمیم حمایت کنند چون این انتخاب به خواسته خود رهبر صورت گرفته است. این نهاد به دست امام خمینی(ره) بنا نهاده شده است و لذا تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و ما هم تابع نظر ایشان هستیم و این نظر ایشان هم به حمد الله پیاده شده است.

ظرفیت زنان در مقایسه با مردان در عرصه تربیت نیرو در تمدن اسلامی قابل توجه‌تر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن ربانی، رئیس هیئت‌امنای جامعه الزهرا (س) نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های مدیریت بانوان اظهار داشت: ظرفیت شناسی مدیریتی زنان بر اساس آموزه‌های دینی و در چارچوب ارزش‌های دینی در جمهوری اسلامی و حوزه‌ها کم‌ و بیش مورد غفلت قرارگرفته است. مدیریت بر مبنای اخلاق و عاطفه در کنار سایر مؤلفه‌های مدیریتی یک امر بسیار مهم و انسانی و اسلامی است که در مدیریت بانوان به‌صورت ویژه‌تر مشاهده می‌شود.

بعد عاطفی در خواهران به‌مراتب قابل‌توجه‌تر است، از محورهای دیگر در تاریخ اسلام نقاط عطف نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه علم و دانش است که به نقاط درخشانی در تاریخ تبدیل‌شده‌اند. همچنین مؤلفه تربیت نیرو در تمدن اسلامی عامل تعیین کننده است و ظرفیت زنان در این عرصه با مردان قابل‌توجه‌تر است.

مزیت‌های مدیریت بانوان بر این اساس باید به جامعه الزهرا به خاطر این انتخاب تبریک گفت. براساس این نگاه متعالی مقام معظم رهبری و کمک شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران و هیئت‌امنا این انتخاب صورت گرفته است که باید از آن تقدیر و تشکر کرد.

امروز یکی از فرهیختگان جامعه الزهرا که عالم و انقلابی است وارد این عرصه می‌شود تا قدم دیگری در خدمت و ارتقا و رشد این مجموعه فخیمه جامعه الزهرا علیهاالسلام باشد.

گزارشی از دوره مدیریت حجت‌‌الاسلام مدنی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر سابق جامعه‌الزهرا(س) در این مراسم در سخنانی اظهارداشت: باید به بعد تبلیغی و انسانی این مجموعه همه جانبه نگاه شود. این مجموعه ۵۰ هزار فارغ التحصیل و ۱۰ هزار دانش بین المللی دارد همچنین تبلیغ مبلغان را به بیش از ۲ هزار مبلغ و ۷۰۰ مبلغ بین المللی افزایش داده‌ایم که نباید از این موارد غفلت شود چرا که مبلغان بدون حق التبلیغ اقدام به تبلیغ کردند. جامعه الزهرا یک آموزشگاه نیست و ظرفیت پژوهشی بالایی دارد. ۵۰۰ جلسه مجازی در ماه مبارک رمضان از مبلغان داشته‌ایم به گونه‌‌ای که در ۲۰ سمینار قرآنی ۶۰ مقاله از جامعه پذیرفته شد.

در مدت این چهار سال اخیر مسیرهایی گشوده و کارهایی شروع شد که بر اساس زحمات پیشینیان بود و مدیریت جدید بود باید این کارها بررسی شود و در عین حال اگر به نتیجه قطعی رسیدید که مثبت بود، همه هیات امنا، شورای سیاست گذاری و کارمندان و مدیریت جدید بخصوص دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی محکم پشت این مسائل بایستند.

در بخش آموزش ما گروه‌های علمی را که ستون فقرات در جامعه الزهرا بودند نداشتیم و با همکاری هیئت امنا چارت و تشکیلات تصویب شد و آیین نامه اساتید ثابت را تدوین کردیم و دبیران گروه‌های علمی تثبیت شدند واین دبیران علمی رسمیت پیدا کردند.

باید وضعیت شغلی اساتید تثبیت شود. اساتید ثابت باید امید به آینده پیدا کنند و دبیرهای گروه‌ها وضعیت شغلی آنها رسمیت بخشیده شود ضمن اینکه ۱۵ سال است که نیروها منتظر تغییر وضعیت هستند که باید ساماندهی شوند.

تربیت مدرس که می‌تواند پایه تقویت همه حوزه‌های علمی باشد تقویت شود ضمن اینکه برای تدوین متون کار مهمی انجام شد و ۳۰ عنوان کتاب از جمله کارهای خوبی بود که در کنار رشته‌های جدید التاسیس ارائه شد.

زمانی که وارد جامعه الزهرا(س) شدم ۱۴۰ حساب بانکی بود که به کمتر از ۲۰ تا حساب کاهش پیدا کرد و حساب‌ها انضباط پیدا کرد و این امر همچنان نیاز به تقویت و پشتیبانی دارد.

این دانشکده در یک حالت نگرانی بود که اکنون با تقویت جدی و حمایت هیات امنا توانسته‌ایم دانشکده را به وضعیت قابل قبول برسانیم از این رو وابستگی مالی به جامعه کم شده و تعداد دانشجویان آن افزایش پیدا کرده است.

اداره نخبگان در جامعه الزهرا(س) وجود نداشت. این اداره تشکیل شد و بنا بر گفته حوزه‌های علمیه خواهران و برادر اکنون نخبگان این مرکز از همه جا جلوتر است.

در بحث تربیت نیرو، مهارت افزایی از جمله تربیت محقق، تدوینگر کتب درسی، مبلغ، مشاور، پاسخگو به مسائل شرعی برگزار شد که باید ادامه پیدا کند تا نیازهای ما را مرتفع کند.

این دانشکده باید تبدیل به دانشگاه تراز اول انقلاب شود و بعد تک جنسیتی آن در مجامع ملی و بین المللی الگو شود.

انتخاب یک بانو برای مدیریت جامعه الزهرا (س) تصمیمی انقلابی است

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دیانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) که پیش که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با ابراز قدردانی از کارکنان جامعه الزهرا در دوره مسئولیت خود به عنوان سرپرست جامعه الزهرا(س)، اظهار داشت: در این مدت تلاش کردم که تا حد امکان مسیری که از قبل توسط مدیریت قبلی ترسیم شده بود را عوض نکنم تا کارها را به مدیر بعدی واگذار کنم. نیتم در کارها برای خدمت به خانه حضرت زهرا(س) بوده است و همه را به جدی بودن و یکدل بودن در کارها و مخلصانه کار کردن برای خدا تشویق می‌کنم.

انتخاب سرکار خانم برقعی برای مدیریت جامعه الزهرا تصمیمی بزرگ و راهگشا و انقلابی بوده است که مدیریت جامعه به بانوان واگذار شود. ایشان اولین مدیر آموزش بانوی جامعه الزهرا بودند و اهداف را به خوبی جلو می‌بردند، این تصمیم تصمیم بسیار بزرگی بود که نیاز به حمایت و هدایت دارد.

این تصمیم با تائید به اتفاق آرای شورای سیاست گذاری و هیئت امنا رخ داده است و سرکار خانم برقعی باید کار را به صورت محکم و ویژه جلو ببرند و تصمیمی که مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و این سعادتی است که به مدت ۵ سال برعهده ایشان قرار گرفته است.

باید اهداف جامعه الزهرا(س) یعنی آموزش، پژوهش و تربیت دینی و انقلابی در مدیریت جدید جامعه الزهرا توجه جدی شود. فعالیت‌های جامعه‌الزهرا (س) بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

جایگاه جامعه و هیئت امنا باید با حمایت همه تقویت شود که در آینده نزدیک بتوانیم به اهدافمان به صورت متعالی تر برسیم و در قله‌ها قرار بگیریم، ان شاءالله بتوانیم طلبه‌هایی در جامعه الزهرا تربیت کنیم که بوی حضرت زهرا(س) را بدهند.

سخنان مدیر جدید جامعه الزهرا (س)

سرکار خانم سیده زهره برقعی نیز در سخنان کوتاهی، با اشاره به تاسیس جامعه الزهرا به دستور امام خمینی اظهار داشت: جامعه‌الزهرا (س) نقش بی بدیل در پشتیبانی علمی و فعالیت در عرصه مسائل زنان در سطح ملی و بین‌المللی دارد. جامعه الزهرا امروز به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزش دینی بانوان در جهان تشیع، نقش بی بدیل در پشتیبانی علمی، آموزشی و حضور فعال در عرصه مسائل زنان در سطح ملی و بین المللی دارد.

نقش بی‌بدیل بانوان در عرصه‌های حکمرانی به عنوان بازوی فعال و اثرگذار نظام اسلامی و ایفای نقش راهبردی در تحقق تمدن نوین اسلامی و نیز عنایت به مأموریت‌ها و انتظارات از بانوان طلبه، ایجاب می‌کند ضمن حفظ روال حرکت فعلی با تدبیر و تکیه بر توان داخلی و همکاری تمام اعضای خانواده بزرگ جامعه الزهرا، این حرکت پرشتاب‌تر و فزاینده‌تر صورت بگیرد تا به فضل الهی شاهد شکوفایی بیشتر ثمرات این شجره طیبه باشیم.

نیازهای جامعه اسلامی و جهان اسلام در عرصه دانش‌های بنیادی و کاربردی علوم اسلامی و انسانی و نیز نقش طلاب در کنشگری‌های تبلیغی، فرهنگی و نیز سیر تحولات پرشتاب مسائل حوزه دین و فرهنگ، هم افزایی و مشارکت مشارکت راهبردی نهادهای حوزوی و دینی را می‌طلبد که جامعه الزهرا در این دوره مدیریت اهتمام ویژه خواهد داشت.

استقبال از انتقادات و پیشنهادات کارشناسان و صاحبنظران در مدیریت مجموعه

جامعه الزهرا با هدف پاسخگویی به نیازهای جهان اسلام، گسترش تعاملات با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران را به عنوان یکی از راهبردهای اساسی دنبال می‌کند. مبنای حرکت‌های جامعه الزهرا در همه ابعاد، بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود و روندها و فرایندها و فعالیت‌ها بر اساس این راهبرد اولویت بندی می‌شوند.

معتقدم هرگونه انتقاد سازنده به ویژه اگر به همراه پیشنهاد جایگزین باشد، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین ضمن احترام به زحمات کادر فعلی و پیشین، نقد و تحلیل فعالیت‌ها و بهره برداری از نظرات کارشناسی در برنامه ریزی‌ها به عنوان راهبرد مهم مورد نظر خواهد بود.

بدون تردید اداره این مجموعه عظیم و فاخر جز با همدلی و یاری و همراهی و وحدت همه اعضای خانواده جامعه الزهرا محقق نمی‌شود و در همین جا از همه بزرگواران تقاضای یاری و همراهی دارم.

متن حکم مسئولیت سرکار خانم برقعی

متن حکم مسئولیت مدیر جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام که به امضای آیت‌الله مقتدایی رسیده بدین شرح است:

سرکار خانم سیده زهره برقعی (زید عزها)

سلام علیکم؛

با حمد و ثنای الهی و صلوات بر خاتم پیامبران محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و خاندان مطهرش، به استناد ماده ۱۵ اساسنامه جامعه الزهراء  (علیهاالسلام) و بر اساس پیشنهاد هیأت محترم امنا جامعه الزهرا (علیهاالسلام) و تصمیم شماره ۱۹ شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران که به تأیید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله‌العالی رسیده است، برخاسته از  نگاه متعالی معظم له در ترجیح واسپاری مدیریت امور بانوان به ایشان و فراهم‌سازی میدان عمل برای بروز استعدادهای آنها و نظر به مراتب تعهد، صلاحیت‌های علمی، مدیریتی، شایستگی‌های اخلاقی و تجارب گران‌سنگ سال‌های متمادی خدمت به ساحت حوزه‌های علمیه خواهران، سرکار عالی را به مدت پنج سال به عنوان مدیر مؤسسه فخیمه جامعه الزهراء (علیهاالسلام) منصوب می‌نمایم.

انتظار می‌رود در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورای سیاست‌گذاری و مصوبات هیأت امناء مکرم جامعه الزهراء(علیهاالسلام) و با بهره گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تجارب ارزشمند مجموعه  جامعه الزهرا (علیهاالسلام)، حوزه‌های علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور اولویت‌های مذکور در پیوست حکم  سرلوحه اقدامات قرار گرفته و با جد و جهد و جهاد، نسبت به اجرای آن اهتمام کافی مبذول فرمایید تا هویت برجسته و منحصر جامعه الزهراء(علیهاالسلام) بیش از گذشته رخ بنماید.

در پایان لازم می‌دانم از تلاش‌های ماندگار ‌حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مدنی (زید عزه) در دوره چهار ساله مدیریت آن مجموعه و همچنین از همکاری ارزشمند ‌حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دیانی زید عزه در دوره سرپرستی مجموعه تقدیر و تشکر نمایم.

توفیقات سرکار عالی را تحت عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

چکیده سوابق علمی و اجرایی سرکار خانم سیده زهره برقعی

سرکار خانم سیده زهره برقعی

متولد: ۱۳۴۰

محل تولد: قم

الف: تحصیلات حوزوی:

ورود به مکتب قدسیه سال ۵۷ و آغاز دروس مقدمات

تحصیل در مکتب علی با توصیه آیت‌الله العظمی فاضل رحمه‌الله علیه و معرفی آیت‌الله حائری شیرازی ره از سال ۵۹ تا ۶۴

ادامه تحصیل در جامعه الزهرا س از سال ۶۴ تا سال ۷۰ و خواندن رسائل، مکاسب ، کفایه و شرکت در درس خارج فقه و اصول و تحصیل دروس عقلی (منطق، بدایه، نهایه الحکمه، فلسفتنا و اسفار اربعه)

اساتید مبرز: آیات عظام حسن‌زاده آملی، حائری شیرازی، رازینی، موسوی هوایی، تجلیل، گنجی، فاکر، حسن آقا تهرانی، شب زنده دار و امراللهی.

ب: تحصیلات جدید

دیپلم تجربی

دانشجوی پیراپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران) قبل از انقلاب فرهنگی؛ (با وقوع انقلاب فرهنگی به دروس حوزه روی آوردند)

ورود به کارشناسی ارشد مدرسی الهیات و معارف اسلامی با گرایش فلسفه و کلام؛ مرکز تربیت مدرس قم (سال ۱۳۷۳)؛

دکتری: فلسفه تطبیقی سال ۱۳۷۸ مرکز تربیت مدرس قم (یادآور می شود شرط ورود به مرکز تربیت مدرس یک سال شرکت در درس خارج فقه و اصول بود.)

 ج: سوابق تدریس در حوزه و دانشگاه

۱- ادبیات عرب، در سطح یک حوزه و مقطع کارشناسی دانشگاه؛

۲- لمعتین، در حوزه؛

۳- منطق؛

۴- فلسفه [حکمت متعالیه] (اشارات و شواهد)؛

۵- کلام و معارف؛

۶- تاریخ فلسفه اسلامی

د: مسئولیت‌های علمی اجرایی

۱- مدیر آموزش جامعه الزهرا (س) سال ۶۷ تا ۷۱ (اولین مدیر زن آموزش جامعه الزهرا)

۲- مدیر پژوهش جامعه الزهرا (س) از سال ۷۹ تا ۸۲(اولین مدیر پژوهش جامعه الزهرا)

۳- مسئول ستاد اساتید و قائم‌مقام معاونت هماهنگی جامعه الزهرا (س) از سال ۸۵ تا ۹۲ (تشکیل ستاد اساتید با رویکرد جایگزینی اساتید بانو )

۴- تأسیس گروه استعدادهای درخشان و مدرسه تلاشگران ویژه طلاب نخبه جامعه الزهرا

۵- معاونت هماهنگی آموزش و پژوهش جامعه الزهرا

۶- عضو هیئت‌امنای دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی از سال ۱۳۹۵

۷- عضو هیئت‌امنای جامعه الزهرا (س) از سال ۹۷ تاکنون

۸- رئیس پردیس خواهران دانشگاه قم از سال ۱۳۹۲ تاکنون

۹- معاون امور خواهران دانشگاه قم از سال ۱۳۹۷ تاکنون

۱۰- مشاور رئیس دانشگاه قم در امور زنان و خانواده، از سال ۱۳۹۷ تاکنون

۱۱- دبیر ستاد صیانت از عفاف و حجاب دانشگاه قم از سال ۹۳ ۱۳ تاکنون

۱۲- عضو شورای ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) دانشگاه قم از سال ۱۳۹۷ تاکنون

۱۳- عضو کمیته علمی همایش امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی، دانشگاه قم، ۱۳۹۱

۱۴- عضو کمیته علمی همایش انسان، جامعه، سلامت ۱۳۹۵

۱۵- عضو شورای علمی جشنواره پژوهشی بین‌المللی بانو امین (ره)، جامعه الزهرا (س) ۱۳۹۴

۱۶- عضو گروه علمی فلسفه اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

۱۷- عضو شورای تخصصی پژوهش جامعه الزهرا (س) از سال ۱۳۹۶ تاکنون

۱۸- عضو گروه تدوین متون فلسفه جامعه الزهرا (س) از سال ۱۳۹۷ تاکنون

۱۹- عضو گروه پژوهشی فلسفه جامعه الزهرا (س) از سال ۱۳۹۶ تاکنون

۲۰- مبلغ و معینه بعثه مقام معظم رهبری ( دامت برکاته )

۲۱- مبلغ نهاد مقام معظم رهبری ( دامت برکاته )

ه: فعالیت‌های پژوهشی

کتاب

۱- خیال ازنظر ابن‌سینا و صدرا، انتشارات، بوستان کتاب

۲- سیمای خانواده در قرآن (کتابچه)، انتشارات: جامعه الزهرا (س)

مقالات

۱- مراحل قضا و قدر از منظر صدرالمتالهین و رابطه آن با علم الهی، معرفت فلسفی،۱۳۹۸؛

۲- بررسی و نقد کثرت‌گرایی دینی از دیدگاه ابن‌سینا و مناسبات آن با آیات و روایات. فصلنامه علمی پژوهشی الهیات تطبیقی، ۱۳۹۷؛

۳- هفت‌آسمان قرآن از منظر صدرالمتالهین و فخر رازی. (پژوهش‌های تفسیر تطبیقی، دانشگاه قم، شماره ۵، ۱۳۹۶؛ (مشترک)

۴- تحلیل ثبات و تغییر حجاب در مراکز درمانی با نگاه به نظریاتی در فلسفه دین، ارائه به همایش حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ۱۳۹۶؛ (مشترک)

۵- حقیقت بدا ازنظر ملاصدرا، حکمت اسرا، ۱۳۹۵؛ (مشترک)

۶- مروری بر ابعاد نظریه تجلی در عرفان اسلامی، نامه جامعه، ش ۱۱۸، ۱۳۹۵؛ (مشترک)

۷- کارکرد بعد عبادی در سعادت دنیوی از دیدگاه علامه طباطبایی، معرفت، ۱۳۹۳؛ (مشترک)

۸- تحلیل عقلانی وحی با تأکید بر آراء ملاصدرا، خردنامه صدرا، ش ۷۱، بهار ۱۳۹۲؛

۹- خیال و ادراک، فصلنامه مطالعات اسلامی فردوسی مشهد، ش ۸۹، پاییز و زمستان ۱۳۹۱؛

۱۰- سعادت از دیدگاه مسکویه، فصلنامه فلسفی-کلامی دانشگاه قم، شماره ۱۷-۱۸، سال ۱۳۸۲؛

۱۱- نگاهی گذرا به حضور حماسی زن در گذرگاه تاریخ، ارائه در نشست علمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانشگاه قم ۱۳۹۰؛

۱۲- جبر و اختیار از دیدگاه متفکر شهید محمدباقر صدر، اندیشه ماندگار ویژه‌نامه کنگره بین‌المللی آیت‌الله شهید صدر؛

۱۳- جایگاه حقوق زن از نگاه حضرت علی (ع)، مقالات برگزیده جشنواره نهج‌البلاغه ویژه دانشگاهیان کشور ویژه اساتید اردیبهشت ۱۳۸۰؛

۱۴- راهنمایی دهها پایان نامه فلسفی و کلامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics