قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار پنجمین شماره دو فصلنامه «مصباح الفقاهه»
انتشار پنجمین شماره دو فصلنامه «مصباح الفقاهه»

تازه‌های نشر؛

انتشار پنجمین شماره دو فصلنامه «مصباح الفقاهه»

پنجمین شماره دو فصلنامه علمی – تخصصی مصباح الفقاهه به صاحب‌ امتیازی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، پنجمین شماره دوفصلنامه علمی – تخصصی مصباح‌الفقاهه، دربردارندۀ مقالات علمی در حوزه مباحث فقه و اصول و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاورهای علمی و نظریات فقهی و اصولی است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند.

در این شماره مقاله‌‌هایی با عناوین «فرایند حجیّت خبر متواتر، اجماع، سیره و شهرت در اندیشه شهید صدر» به همت حجج‌اسلام سید مهدی نقیبی، سید محمد علی احمدی‌نیک و سیدمحمدحسن موسوی مهر، «حجیت ظنون متراکمه در استنباط احکام شرعی» به همت حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل علیشاهی و خانم صدیقه ریاحی و «نگاهی اجتهادی به سن کیفی ازدواج دختران» به نگارش حجت‌الاسلام محمد عظیمی، حجت‌الاسلام دکتر مصطفی شاهبازی و آقای علی اسکندری به چاپ رسیده است.

همچنین مقالات «پیش بینی حق رجوع در ابراء از منظر فقهی و حقوقی» از سوی دکتر سید محمد رضوی و حجت‌الاسلام دکتر سیدعلی رضوی، «نقش قاعده «لاحرج» در اثبات و نفی مسؤولیت مدنی دولت» اثر حجت‌الاسلام دکتر محمد دانش نهاد و «مقایسه نهاد سبدگردانی در معاملات بورس سهام با عقد عاریه» به تحریر آقای محمدجواد رجبی بقرآباد و دکتر سید احمد علی‌‌هاشمی نیز، در این شماره منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه دوفصلنامه به‌آدرس http://muf.journals.hozehkh.com/ ارسال نمایند و برای کسب اطلاع بیشتر در ساعات اداری با شماره ۳۲۲۳۰۹۴۱-۰۵۱ تماس بگیرند.

این نشریه با در نظر گرفتن اهدافی از جمله، کمک به ایجاد تحول فراگیر پژوهشی در سطح حوزه علمیه خراسان، تولید و نگارش متون پژوهشی معتبر جهت پاسخگویی به نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی، معرفی‌ دستاوردهای‌ جدید پژوهشی‌ و ایجاد زمینه‌ تبادل‌ اندیشه‌، زمینه سازی برای نقد و بررسی آراء و نظریات مختلف، برابر نیازها و مطالبات نظام اسلامی و حمایت و ایجاد روحیه‌ و انگیزه‌ تحقیق‌ و ارج نهادن به پژوهشگران و محققان خراسانی این حوزه علمیه، منتشر می‌شود.

در راستای گام‌های تحولی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با عنایت به تأکیدات مدیر این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفرینی در فعالیت‌های پژوهشی، نشریه «مصباح الفقاهه» در تاریخ ۲۸/۰۵/۹۸ موفق به دریافت پروانه انتشار به شماره ۸۵۶۵۱ از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics