قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بیانات بسیار مهم رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان
مجلس خبرگان رهبری

بیانات بسیار مهم رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان

حضرت آیت الله خامنه ای در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، در سخنان بسیار مهم و صریح به تبیین ویژگی‌های این انتخابات و مهمترین وظایف و اولویت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دوره جدید پرداختند.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از khamenei.ir، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره‌ی چهارم مجلس خبرگان رهبری، در سخنان بسیار مهمی ضمن تجلیل از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه‌ی پایبندی و وفاداری خود به نظام اسلامی، به تبیین ویژگی‌های این انتخابات و مهمترین وظایف و اولویت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دوره‌ی جدید پرداختند و با برشمردن سه اولویت اصلی کشور در مقطع کنونی، «مسئله‌ی نفوذ» را بسیار جدی و مهم خواندند و تأکید کردند: تنها راه پیشرفت حقیقی، «استحکام ساخت داخلی کشور» در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، «حفظ خصوصیات انقلابی»، «حرکت جهادی»، «حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی» و «هضم نشدن در‌هاضمه‌ی خطرناک جهانی» است.

اعتماد عملی ملت به نظام اسلامی

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات هفتم اسفند را با توجه به حضور ۳۴ میلیونی مردم و انداختن نزدیک به هفتاد میلیون رأی در صندوق‌ها، انتخاباتی پرمعنا و مهم خواندند و گفتند: مردم در این انتخابات واقعاً خوش درخشیدند و مشارکت ۶۲ درصدی واجدان شرایط رأی دادن، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی آمریکا، درصد بالایی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، به‌صورت عملی نشان دادند.

عدم حضور آقایان یزدی و مصباح برای مجلس خبرگان خسارت است

ایشان انتخاب شدن و یا انتخاب نشدن برخی افراد در انتخابات گوناگون را طبیعی برشمردند و ضمن تشکر از تلاش‌های نمایندگان خبرگان که در دوره‌ی جدید موفق به ورود به مجلس نشده‌اند، افزودند: البته برخی بزرگان هم هستند که رأی آوردن و یا رأی نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی‌کند و آقایان یزدی و مصباح از جمله‌ی این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می‌شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به برشمردن خصوصیات و ویژگی‌های انتخابات در نظام اسلامی به‌ویژه انتخابات هفتم اسفند پرداختند و گفتند: «آزادی عمل مردم» برای شرکت در انتخابات از جمله‌ی این ویژگی‌ها است زیرا در نظام اسلامی، حضور در انتخابات اجباری نیست و مردم با رغبت و انگیزه و فکر در همه‌ی انتخابات‌ها حضور می‌یابند.

ویژگی «رقابتی بودن» انتخابات در نظام اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «رقابتی بودن» انتخابات در نظام اسلامی را دومین ویژگی برشمردند و تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند یک انتخابات رقابتی کامل بود زیرا جناح‌ها و افراد مختلف با شعارها و عناوین گوناگون در انتخابات حضور پیدا کردند و صداوسیما نیز در اختیار کاندیداهای مجلس خبرگان بود و همه به معنی واقعی کلمه تلاش و رقابت کردند.

ایشان «امنیت و آرامش فضای انتخابات» را از نکات برجسته‌ی انتخابات اخیر دانستند و گفتند: درحالی‌که در کشورهای اطراف ما زندگی مردم با ناامنی و حوادث تروریستی همراه شده است، اما انتخاباتی با این عظمت و با چنین مشارکت وسیع مردمی، بدون حادثه‌ای تلخ برگزار شد به‌گونه‌ای که در شهر تهران مردم از ساعت ۸ صبح تا نیمه‌های شب، در کمال امنیت در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سپاه و بسیج در برقراری امنیت و آرامش انتخابات، «سلامت و امانت‌داری» را یکی دیگر از ویژگی‌های این انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و هیچ‌گاه حرکتی سازماندهی‌شده برای تأثیرگذاری بر نتیجه‌ی انتخابات وجود نداشته است.

رفتار کاملاً نجیبانه‌ کسانی که رأی نیاوردند ویژگی انتخابات ۷ اسفند بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی‌اعتباری سخنان کسانی را که در سال ۸۸ مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه‌ی مضر را برای کشور به‌وجود آوردند نشان داد.

ایشان افزودند: همان‌گونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره‌های قبل، از جمله انتخابات سال‌های ۸۸ و ۸۴ نیز سالم بودند.

رهبر انقلاب اسلامی، «رفتار کاملاً نجیبانه‌ی» کسانی را که در این انتخابات رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف رفتار نانجیبانه‌ی کسانی که در سال ۸۸ رأی نیاوردند و با به‌راه انداختن فتنه برای کشور هزینه به‌وجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود گفتند: اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامی در انتخابات هفتم اسفند، در نقطه‌ی مقابل تلاش دشمن برای «ایجاد دوقطبی مردم و نظام»، و «بی‌اعتبار کردن انتخابات» بود.

شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد

ایشان بار دیگر به موضوع حملات ماه‌های اخیر به شورای نگهبان نیز اشاره کردند و با اظهار گلایه‌ی شدید از افرادی که در تبعیت ناخواسته از دشمن، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می‌دهند، خاطرنشان کردند: شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد و اگر هم اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بررسی صلاحیت ۱۲ هزار نفر در مدت بیست روز یک اشکالی قانونی است که باید برطرف شود و نباید به‌دلیل این اشکال قانونی، شورای نگهبان مورد حمله قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص موضوع احراز صلاحیت‌ها نیز گفتند: آیا بدون احراز شرایط، می‌توان صلاحیت یک فرد را برای انتخابات تأیید کرد و آیا می‌توان در مقابل خداوند پاسخگو بود؟

ایشان خاطرنشان کردند: هنگامی که شورای نگهبان نتواند شرایط قانونی را در فردی احراز کند، نمی‌تواند صلاحیت وی را تأیید کند و این، یک ایراد نیست بلکه عمل به قانون است.

هرگونه تخریب شورای نگهبان غیر شرعی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یکی از چند مرکز اصلی نظام جمهوری اسلامی است که از ابتدای انقلاب مورد هجمه و تخریب استکبار بوده است، گفتند: هرگونه تخریب بر ضد شورای نگهبان، اقدامی غیراسلامی، غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانقلابی است.

ایشان تأکید کردند: افرادی هم که صلاحیت آنها احراز نمی‌شود، ممکن است به‌طور طبیعی ناراحت شوند اما نباید شورای نگهبان را تخریب کنند بلکه باید اعتراض خود را از روش‌های قانونی پیگیری کنند.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین ویژگی‌ها و پیام‌های انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کردند: مردم با حضور در صحنه، وظیفه‌ی خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند.

انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابتدا به بیان وظایف نمایندگان دوره‌ی جدید مجلس خبرگان به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی پرداختند و گفتند: وظیفه‌ی مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن».

ایشان رعایت این سه ویژگی را در نحوه‌ی انتخاب رهبر آینده‌ی کشور از اساسی‌ترین مسئولیت‌های مجلس خبرگان برشمردند و خاطرنشان کردند: لازم است در انتخاب رهبر آینده، ملاحظات، رودربایستی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نیاز کشور و اصل حقیقت، در نظر گرفته شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر در این وظیفه‌ی بزرگ کوتاهی انجام گیرد، قطعاً در اساس کار نظام و کشور مشکل به‌وجود خواهد آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به حضور علما، بزرگان و شخصیت‌های برجسته در مجلس خبرگان، یکی دیگر از وظایف نمایندگان این مجلس را بیان خواست‌ها و مشکلات مردم به مسئولان و تبیین حقایق برای مردم و آگاهی‌بخشی به آنها دانستند.

ایشان درخصوص وظایف نمایندگان دوره‌ی جدید مجلس شورای اسلامی نیز به توصیه‌ی همیشگی خود برای همراهی و کمک مجلس به دولت اشاره کردند و افزودند: البته این همراهی و کمک، به معنای اغماض مجلس شورای اسلامی از وظایف قانونی خود نیست.

سه وظیفه و اولویت اصلی مسئولان دولتی

رهبر انقلاب اسلامی سپس به وظایف مسئولان دولتی اشاره کردند و گفتند: در شرایط کنونی کشور، سه وظیفه و اولویت اصلی باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد: «۱- اقتصاد مقاومتی» «۲- ادامه‌ی پرشتاب حرکت علمی کشور» و «۳- مصون‌سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص اولویت اول بار دیگر با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حل نخواهند شد و رشد اقتصادی نیز به‌وجود نخواهد آمد، افزودند: قرار بر این شد که دولت یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد و برای این قرارگاه، فرماندهی نیز تعیین کند که اقداماتی انجام شده است اما این اقدامات باید محسوس باشند و دیده شوند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: مسئولان دولتی باید نسبتِ فعالیت‌ها و تلاش‌های اقتصادی خود را با اقتصاد مقاومتی، کاملاً مشخص کنند و معیار هرگونه همکاری و برنامه‌ی اقتصادی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد که براساس خرد جمعی تنظیم شده و مورد اجماع اکثر کارشناسان و متخصصان اقتصادی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اولویت دوم یعنی «ادامه‌ی حرکت پرشتاب علمی» اشاره کردند و افزودند: اگر قدرت، عزت و مرجعیت را در جهان خواستاریم باید علم را تقویت کنیم و حرکت علمی متوقف نشود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: باید پیشرفت علمی با جدیت تمام دنبال شود زیرا یکی از نتایج آن، اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اولویت سومِ مسئولان دولتی یعنی «مصون‌سازی فرهنگی» کشور تأکید کردند: برای مصون‌سازی فرهنگی، ابتدا باید به این هدف اعتقاد داشته باشیم و سپس برای آن برنامه‌ریزی و تلاش جدی کنیم.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر این سه اولویت در دستور کار جدی مسئولان دولتی قرار گیرد، نتیجه‌ی آن، پیشرفت واقعی کشور خواهد بود.

پیشرفت صوری به ضرر مردم خواهد بود

رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفت صوری از طریق رونق ظاهری و واردات کالا و خشنودی مقطعی جامعه را به ضرر مردم دانستند و تأکید کردند: پیشرفت باید عمیق، مستحکم و مبتنی بر پایه‌های داخلی کشور باشد.

ایشان «حفظ خصوصیات انقلابی، حرکت جهادی، حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی، و هضم نشدن در‌هاضمه‌ی خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جهان» را از دیگر لوازم پیشرفت برشمردند و با اشاره به طراحی دشمن برای نفوذ گفتند: براساس اطلاعات دقیق، برنامه‌ی جدی استکبار و آمریکا، نفوذ در کشور است، البته این نفوذ، از جنس کودتا نیست زیرا آنها می‌دانند که در ساخت نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی امکان ندارد، بنابراین نفوذ را از دو مسیر دیگر دنبال می‌کنند.

رهبر انقلاب، آماج قرار دادن مسئولان و مردم را دو هدف عمده‌ی نفوذ دشمن خواندند و افزودند: هدف دشمن از طراحی نفوذ در مسئولان، تغییر دادن محاسبات مسئولان کشور است که نتیجه‌ی آن، قرار گرفتن فکر و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن است و در این حالت، دیگر نیازی به دخالت مستقیم دشمن نیست و فرد مسئول بدون آنکه حتی خود بداند، همان تصمیمی را می‌گیرد که دشمن می‌خواهد.

ایشان، سطح دیگر نفوذ را آماج قرار دادن باورهای مردم نسبت به اسلام، انقلاب، اسلام سیاسی و وظایف عمومی آن یعنی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برشمردند و گفتند: نفی استقلال کشور هم یکی از نقاط هجمه و نفوذ دشمن است که برخی در داخل نیز با ناشی‌گری آن را مطرح می‌کنند و می‌گویند استقلال، موضوعی کهنه‌شده است و امروز دیگر معنا ندارد.

تغییر باورهای مردم برای فراموش کردن خیانت‌های غرب طراحی دشمن است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تغییر باورهای مردم برای فراموش کردن خیانت‌های غرب را یکی دیگر از طراحی‌های دشمن دانستند و خاطرنشان کردند: در تبلیغات جهانی مطرح می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی و مسئولان آن تا این حد با غرب و آمریکا مخالف هستند؟

ایشان گفتند: ما از غرب صدمه دیده‌ایم و نباید فراموش کنیم که غرب با ما چه کرده است. من طرفدار قطع رابطه با غرب نیستم اما باید بدانیم که با چه کسانی در حال تعامل هستیم؟

رهبر انقلاب اسلامی با برشمردن موارد آشکاری از دشمنی غرب با ملت ایران از اواسط دوره‌ی قاجار تا به امروز، گفتند: ضعف سلاطین قاجار موجب فشار و امتیازگیری غربی‌ها و متوقف کردن پیشرفت‌های ملت ما شد؛ سپس رضاخان و بعد از او پسرش را بر سر کار آوردند؛ بعد از آن نیز حرکت نهضت ملی را در ۲۸ مرداد ۳۲ سرکوب و دستگاه جهنمی ساواک را ایجاد کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نابود کردن کشاورزی، توقف پیشرفت علمی، ربودن مغزهای فعال و کشاندن جوانان کشور به فساد و اعتیاد را از دیگر برنامه‌های تحت مدیریت غرب در دوره‌ی پهلوی خواندند و افزودند: غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع به معارضه کردند، به ضد انقلاب در بخش‌های مرزی، پول، سلاح و کمک سیاسی دادند، علیه امام، انقلاب و مسئولان انقلابی شایعه‌پراکنی و دشمنی کردند و در جنگ نیز تا هر آن‌جا که توانستند به صدّام کمک نظامی و اطلاعاتی و سیاسی کردند.

نظام اسلامی قصد دشمنی با غرب را نداشت

ایشان، اعمال تحریم‌ها بر ضد کشورمان را نمونه‌ی دیگری از همین دشمنی‌ها دانستند و گفتند: نظام اسلامی قصد دشمنی با غرب را نداشت، بلکه در این کشور بنای مستقلی پایه‌گذاری شده بود که آنها شروع به دشمنی با آن کردند.

رهبر انقلاب با اشاره به تبعیت اروپا از سیاست‌های آمریکا در قضایای مختلف همچون تحریم‌ها و تبلیغات خصمانه خاطرنشان کردند: ما مسئول کشور و ملّت و مسئول تاریخ هستیم و اگر در مقابل دشمنی دشمنان با شجاعت و اقتدار ایستادگی نکنیم، آنها کشور و ملت را خواهند بلعید که نباید چنین اجازه‌ای به آنها داده شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان برخی مسئولان مبنی بر اینکه باید با همه‌ی دنیا تعامل داشته باشیم، افزودند: باید با همه‌ی دنیا البته به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم اما باید بدانیم که دنیا منحصرِ در غرب و اروپا نیست.

ایشان با اشاره به حضور بیش از ۱۳۰ کشور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفتند: امروز قدرت‌ها در دنیا پخش شده‌اند و شرق دنیا و منطقه‌ی آسیا نیز منطقه‌ی وسیعی است.

۱۰ راه را برای نفوذ علمی، فرهنگی و اقتصادی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ابتدا غربی‌ها بنای دشمنی با ملت ایران را گذاشتند و اکنون هم به دنبال نفوذ هستند خاطرنشان کردند: دشمن حدود ۱۰ راه را برای نفوذ علمی، فرهنگی و اقتصادی از جمله «ارتباط با دانشگاه‌ها و دانشمندان»، «حضور در کنفرانس‌های به‌ظاهر علمی ولی با هدف نفوذ» و «فرستادن مأموران دستگاه‌های امنیتی در پوشش فعالیت‌های فرهنگی» طراحی کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی راه اساسی مقابله با نفوذ را تقویت درونی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: اگر ایران اسلامی از درون قوی و غنی باشد، همان کسانی که اکنون شاخ و شانه می‌کشند، برای ارتباط با نظام اسلامی صف خواهند کشید.

ایشان تأکید کردند: اکنون رفت و آمدهایی از طرف غربی‌ها انجام می‌شود اما این رفت و آمدها تاکنون هیچ اثر مثبتی نداشته است و باید در عمل مشخص شود که این رفت و آمدها چه تأثیری دارند وگرنه صرفاً تفاهم بر روی کاغذ فایده‌ای ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از زحمات مسئولان کشور خاطرنشان کردند: تجربه‌ی ۳۷ ساله‌ی جمهوری اسلامی نشان داده است که باید از لحاظ فکری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی قوی شویم و هنگامی که به این مرحله برسیم، عزت واقعی پیدا خواهیم کرد.

گرامیداشت یاد و خاطره‌ی آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله خزعلی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی اعضای فقید دوره‌ی چهارم مجلس خبرگان رهبری به‌ویژه آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله خزعلی گفتند: این دو برادر خوب، حقیقتاً جایگاه خبرگی را در مجلس خبرگان حفظ کردند و امتحان‌های خوبی دادند.

رهبر انقلاب با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت‌الله واعظ طبسی و خدمات ایشان در دوران انقلاب و آستان قدس رضوی، افزودند: آن انسان صریح، مؤمن و قاطع در حساس‌ترین مواقع، جایگاه انقلابی خود را به‌طور واضح، آشکار کرد و در فتنه‌ی ۸۸ با کنار گذاشتن همه‌ی ملاحظات و رفاقت‌ها و رودربایستی‌ها، به وسط میدان آمد.

ایشان حضور با عظمت و پرشور مردم در مراسم تشییع و بدرقه‌ی آیت‌الله واعظ طبسی را نشانه‌ی قدرشناسی مردم مشهد خواندند و گفتند: زندگی آن مرد بزرگوار در دوران مسئولیتش بدون تغییر و توسعه ماند و هیچ‌گاه وضع اَشرافی به خود نگرفت و در همان خانه‌ای از دنیا رفت که قبل از انقلاب در آن زندگی می‌کرد.

رهبر انقلاب درخصوص آیت‌الله خزعلی نیز گفتند: آن مرحوم هم امتحان بسیار دشوار دیگری را داد و در جایی که بحث نزدیکان و منتسبان به او مطرح بود، با کمال شجاعت پای انقلاب ایستاد، که این خصوصیات به انسان‌ها ارزش و به حرکت انقلابی آنها معنا می‌دهد.

در ذکر مناقب اهل‌بیت (ع) مسائل اختلاف‌افکن مطرح نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، افزودند: در ذکر مناقب آن بزرگوار باید دقت شود که مسائل اختلاف‌افکن مطرح نشود، زیرا امروز سیاست اهریمنی جبهه‌ی استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنّی است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته بیان تاریخ با رعایت موازین، ادب و در نظر گرفتن مصالح اشکالی ندارد اما نباید اختلاف و بغض ایجاد شود.

ایشان جنگ‌های کنونی در منطقه را نشئت‌گرفته از انگیزه‌های کاملاً سیاسی توصیف و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام سعی می‌کنند این اختلاف‌ها را به اختلاف‌های مذهبی تبدیل کنند تا به آسانی خاتمه نیابد و ما نباید به این هدف خطرناک کمک کنیم.

رهبر انقلاب به حضور و شهادت برادران اهل سنت در دفاع از حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام و اظهار افتخار خانواده‌های آنان اشاره کردند و گفتند: روحانیت معظم نباید اجازه دهد که با رنجاندن اهل سنت، نقشه‌ی اختلاف‌افکنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اجرا شود.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله خزعلی، گزارشی از برگزاری نوزدهمین اجلاس مجلس خبرگان بیان کرد.

همچنین آیت‌الله‌هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان گزارشی از اهم مباحث، نطق‌ها و مذاکرات اعضای مجلس خبرگان و مهمانان اجلاس اخیر این مجلس ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics