قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تحریم بازی نهنگ آبی از سوی دارالافتاء مصر
تحریم بازی نهنگ آبی از سوی دارالافتاء مصر

تحریم بازی نهنگ آبی از سوی دارالافتاء مصر

الازهر و دارالافتای مصر با تحریم بازی نهنگ آبی طرح آگاهی بخشی به خانواده‌ها و جوانان با هدف کاهش از آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر با هدف آگاهی بخشی به مردم و جلوگیری از انتشار بازی «نهنگ آبی» برنامه جامعی را در سراسر این کشور راه اندازی کرد.

این برنامه پس از صدور حکم تحریم بازی نهنگ آبی از سوی دارالافتا و کمیته فتوای الازهر صورت گرفته است تا خطر این بازی به کودکان و نوجوانان گوشزد شود زیرا بازی نهنگ آبی پس از سیطره بر عقول کاربران و ایجاد احساس عجز و ناامیدی، آنان را به سوی خودکشی سوق می‌دهد.

در همین راستا محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی در سخنانی مطبوعاتی گفت: این برنامه‌ها در چند محور مهم مانند بازگرداندن نقش خانواده در تربیت فرزندان، اشراف به فرزندان در تمامی مراحل زندگی و اهتمام به زیربناهای فکری تمرکز خواهد کرد.

عفیفی با بیان آنکه خطر فکری بسیار بیشتر از خطر جسمی است، خاطر نشان کرد: در این برنامه شیوه استفاده بهینه از تکنولوژی بدون ابتلا به آسیب‌های آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این فعالیت‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تجمع جوانان اجرا می‌شود.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی افزود: باید انگشت ملامت را به سمت والدین نشانه رفت که به دلیل بی‌توجهی به مساله تربیت و فراموش کردن نقش خود در آگاهی بخشی به فرزندان و نظارت بر رفتارشان، تاثیر شایانی را در ترویج چنین بازی‌های خطرناک که ده‌ها نفر را به کام مرگ کشانده، ایفا کرده‌اند.

وی با انتقاد از اهمال والدین نسبت به سرنوشت فرزندان خود و نیز عدم تقویت اعتماد به نفس و ایجاد روح مسولیت پذیری در آنان تصریح کرد: با همکاری کارشناسان تربیتی و روانشناسان و معلمان طرح ارتباط با کودکان و نوجوانان و تشویق آنان به سوی رشد و تقویت ظرفیت‌های موجود در دستور کار قرار قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics