قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جزئیاتی از آغاز سال تحصیلی جدید، نحوه انتخاب مَدرس اساتید، انتخاب درس اساتید و طلاب
جزئیاتی از آغاز سال تحصیلی جدید، نحوه انتخاب مَدرس اساتید، انتخاب درس اساتید و طلاب

در اطلاعیه معاونت سطوح عالی و خارج حوزه مطرح شد:

جزئیاتی از آغاز سال تحصیلی جدید، نحوه انتخاب مَدرس اساتید، انتخاب درس اساتید و طلاب

 قبل از شروع سال تحصیلی، مقدماتی فراهم گردیده تا سال تحصیلی جدید با نظم و انضباط آموزشی مناسب آغاز و ادامه یابد. با این هدف، اقدامات زیر انجام شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، معاونت سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌‌ای جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید، انتخاب مَدرس اساتید، انتخاب درس اساتید و طلاب را تشریح کرده است که متن آن به این شرح است:

باسمه تعالی

با سلام و احترام محضر اساتید محترم

با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید، نکاتی را به استحضار اساتید محترم سطوح عالی و خارج می‌رساند:

نکته اول: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه قم روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌گردد.

نکته دوم: قبل از شروع سال تحصیلی، مقدماتی فراهم گردیده تا سال تحصیلی جدید با نظم و انضباط آموزشی مناسب آغاز و ادامه یابد. با این هدف، اقدامات زیر انجام شده است:

الف: با توجه به اینکه دروس حوزه علمیه قم در ایام کرونا، دو سال به صورت مجازی برگزار شده بود، در آغاز سال تحصیلی گذشته امکان ساماندهی مدرس‌ها وجود نداشت و برخی دروس بدون هماهنگی با مدرس مورد نظر، انتخاب شده و درس نیز در محل دیگری برگزار شده بود. در آن شرایط برای بخش امور اساتید، امکان سرکشی از مدرس‌ها و رسیدگی به امور اساتید محترم فراهم نبود؛ اما برای سال تحصیلی جدید، مدرس‌‌‌ها در سامانه اساتید بر اساس لیست دریافتی از مدرس‌‌‌ها تنظیم گردید و در تاریخ ۵ شهریور در این مورد به این نحو اطلاع رسانی و تاکید شد که: اساتید محترم در صورت عدم امکان ثبت درس در مدرس مورد نظر، به اتاق ۲۱۵ امور اساتید دارالشفاء مراجعه و یا با شماره ۳۲۱۹۱۹۶۴ تماس حاصل نمایند.

ب: در دو سال گذشته در بررسی‌‌‌ها مشخص شد که می‌توان مدرس‌ها را به چند دسته تقسیم نمود:

۱. برخی مدرس‌‌‌ها بدلیل استیجاری بودن و یا تغییر کاربری، در ایام کرونا و بعد از آن غیر فعال شده‌اند.

۲. برخی از مدرس‌‌‌ها که قبلا فعالیت خوبی داشتند، در دوره دوساله شیوع کرونا شرایط مطلوب را از دست داده‌اند.

۳. برخی از آنها فاقد مدیر و یا کادر اداری مشخصی که مسئولیت مدرس را به عهده بگیرد بودند.

۴. برخی از مدرس‌‌‌ها در قالب پایگاه علمی- تربیتی فعالیت می‌کردند و پایگاه‌‌‌ها طبق آیین نامه، مجاز به برگزاری دروس اصلی نبودند.

۵. تعدادی از مدرس‌‌‌ها از شورای گسترش، مجوز مدرسه عالی دریافت کرده بودند و به عنوان یک مدرسه با طلاب مشخص خود فعالیت می‌کردند.

۶. برخی دیگر هم اهتمام لازم برای برگزاری دروس به صورت حضوری را نداشتند.

۷. تعداد قابل توجهی از مدرس‌‌‌ها نیز فعال و با شرایط مطلوب فعالیت دارند.

با توجه به وضعیت یادشده، چاره‌‌ای جز تجدید نظر نسبت به ادامه فعالیت برخی مدرس‌ها نبود؛ هرچند همزمان با این اقدامات دو اقدام دیگر نیز انجام شد:

یکم: برخی از مَدرس‌‌‌ها که مدیران آنها به امور اساتید مراجعه نموده و درخواست فعالیت مجدد داشتند، پس از انجام بررسی‌‌‌های لازم و فراهم ساختن تمهیدات جهت شروع فعالیت مجدد، دوباره فعال شدند. در حال حاضر هم چنانچه مدرسی حداقل شرایط برای برگزاری دروس را داشته باشد می‌تواند جهت ساماندهی به اتاق ۲۰۵ مراجعه نماید.

دوم: وضعیت تمام اساتیدی که پیشتر در مَدرس‌‌‌های تعطیل شده به تدریس اشتغال داشتند، بررسی شد و با ارسال پیامک برای اساتیدی که از در اختیار داشتن مدرس محروم بودند، جهت مساعدت برای در اختیار گذاشتن مدرس اعلام آمادگی شد.

در روزهای آینده نیز اساتیدی که به خاطر ساماندهی با مشکل مدرس مواجه شده‌اند، می‌توانند با شماره‌‌‌هایی که اعلام شده تماس بگیرند تا نسبت به ثبت درس آنها اقدام لازم صورت پذیرد.

نکته سوم: اعلام شد با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری انتخاب درس اساتید تنها یک بار در پیشخوان سامانه اساتید سطوح عالی فعال می‌باشد، لازم است اساتید محترم کلیه دروس سال تحصیلی جاری را انتخاب نمایند.

قابل ذکر است بیش از ۸۵ درصد اساتید، در بیش از ۱۱۰ مدرس برای دروس سال تحصیلی جدید انتخاب نموده اند و باز هم چنانچه استاد محترمی در این ساماندهی نیاز به محل تدریس داشته باشد می‌تواند جهت هماهنگی، به یکی از مدرس‌‌‌ها مراجعه و یا با ارسال پیامک به شماره همراه ۰۹۱۹۲۵۲۱۹۱۲، در این خصوص اقدام نماید.

نکته چهارم: انتخاب درس طلاب امسال در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله اول: از تاریخ ۲۶ شهریور تا ۲۹ شهریور که مختص طلابی است که در نوبت ششم امتحان ندارند.

مرحله دوم: از ۱ تا ۳ مهر، ویژه طلابی که در نوبت ششم امتحان داشته‌اند. هیچ تداخلی بین امتحان و انتخاب درس بوجود نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics