قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رد برداشت‌‌های ناقص از گفتار رهبرانقلاب درباره «صلاه مسافر»
درس خارج فقه رهبر انقلاب

رد برداشت‌‌های ناقص از گفتار رهبرانقلاب درباره «صلاه مسافر»

مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری گفت: برخی برداشت‌ها از جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مباحث فقهی «صلاه مسافر»، فاقد اعتبار و استناد است.

به گزارش شبکه اجتهاد، در روزهای گذشته خبری منتشر گردید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در درس خارج، «آنتالیا» را به عنوان شهری که در آن فسق و فجور انجام می‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز می‌شود مثال زده و فرمودند: “باشد که مسئولان فرهنگی و قانونگذار ترتیبی اتخاذ کنند که سفرهای حرام اقلاً تبلیغ نشود”.

سپهر خلجی مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این مطلب افزود: سه روز قبل، یک صفحه اینستاگرامی، از جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطلبی در خصوص سفر به یکی از شهرهای خارج از کشور منتشر کرد؛ این مطلب که بیان مخدوش و ناقصی از بحث مبسوط معظم‌له درباره «صلاه مسافر» بود، بازتاب و واکنش‌هایی داشت.

وی تصریح کرد: از عزیزانی که توفیق حضور در این جلسات را دارند و عموماً جزء طلاب فاضل هستند، انتظار می‌رود که بیش از دیگران، به پیچیدگی‌های مباحث فقهی و مقامات بحث و اقتضائات جلسات درس و انتقال معانی و دلال‌هایی که از طریق انتشار الفاظ در مقامی غیر از مقام جلسه درس انجام می‌شود، توجه داشته باشند که علی الاغلب نیز همین‌گونه است.

مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: با این حال، لازم است توجه شود که انتشار مطالبی از این دست که خارج از روال رسمی و معمول بوده و عموماً نیز به برداشت‌های ناقص افراد از مباحث برمی گردد فاقد اعتبار و استناد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics