قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / رسیدن به مقام اجتهاد مرهون نظم و فهم دروس است
تقدیر آیت‌الله سبحانی از اقدام قوه قضائیه در فیلترینگ تلگرام/ مخالفان تحلیل درستی از ماجرا ندارند

آیت‌الله سبحانی:

رسیدن به مقام اجتهاد مرهون نظم و فهم دروس است

آیت‌الله سبحانی رسیدن به مقام اجتهاد را مرهون دو عامل نظم در درس و فهم مطالب دانست و گفت: مرجعیت و اجتهاد قله درس در حوزه علمیه است، اما هرکسی نمی‌تواند به راحتی به این درجه برسد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بر رعایت نظم در دروس تاکید کرد و اظهار داشت: مرجعیت و اجتهاد قله درس در حوزه علمیه است، اما هرکسی نمی‌تواند به راحتی به این درجه برسد.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: لازمه رسیدن به مرجعیت در کنار توفیق الهی نظم در درس و پشتکار است و اگر طلاب به دنبال این آرزوی بزرگ یعنی اجتهاد هستند، زمانی به آن خواهند رسید که هم نظم داشته باشند و هم اینکه هیچ‌گاه از درس خواندن خسته نشوند و پشتکار را از دست ندهند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: شیخ انصاری در باب علم گفته است خدایا اجتهاد را روزی من کن یعنی با آن همه تلاش و کوشش باید توفیق الهی نیز شامل انسان شود تا به این درجه برسد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، با بیان اینکه فرصت عمر و طلبگی فرصت گذرانی است، تصریح کرد: باید همه قدر این فرصت و حضور در حوزه را بدانیم و با مباحثه با یکدیگر و تدریس و تحصیل در مسیر عالم شدن قدم برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics