قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سومین شماره نشریه مصباح الفقاهه انتشار یافت
سومین شماره نشریه مصباح الفقاهه انتشار یافت

تازه‌های نشر؛

سومین شماره نشریه مصباح الفقاهه انتشار یافت

سومین شماره دو فصلنامه علمی تخصصی مصباح الفقاهه به صاحب‌امتیازی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، سومین شماره دو فصلنامه علمی تخصصی مصباح الفقاهه به صاحب‌امتیازی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید علوی آزیز منتشر شد.

نشریه «مصباح الفقاهه» در راستای گام‌های تحولی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با عنایت به تأکیدات مدیر این حوزه در خصوص لزوم تحوّل آفرینی در فعالیت‌های پژوهشی، در تاریخ ۹۸/۵/۲۸ موفق به دریافت پروانه انتشار به شماره ۸۵۶۵۱ از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

بر اساس این گزارش، سومین شماره دو فصلنامه علمی تخصصی مصباح‌الفقاهه، دربردارندۀ مقالات علمی در حوزه مباحث فقه و اصول و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاوردهای علمی و نظریات فقهی و اصولی است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند.

نشریه «مصباح الفقاهه» با در نظر گرفتن اهدافی ازجمله، کمک به ایجاد تحول فراگیر پژوهشی در سطح حوزه علمیه خراسان، تولید و نگارش متون پژوهشی معتبر جهت پاسخگویی به نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی، معرفی‌ دستاوردهای‌ جدید پژوهشی‌ و ایجاد زمینه‌ تبادل‌ اندیشه‌، زمینه‌سازی برای نقد و بررسی آراء و نظریات مختلف، برابر نیازها و مطالبات نظام اسلامی و حمایت و ایجاد روحیه‌ و انگیزه‌ تحقیق‌ و ارج نهادن به پژوهشگران و محققان خراسانی این حوزه علمیه، منتشر می‌شود.

گفتنی است، در این شماره مقاله‌هایی با عناوین «عملیات استشهادی و حفظ جان در مذاهب خمسه» به قلم حجت‌الاسلام محمدحسن خزاعی و مهدی جاودانی، «کاربرد قاعده فقهی لا ضرر در تعیین حکم قصاص و دیه در آسیب‌رسانی به حریف ورزشی» اثر حجت‌الاسلام سید محسن حسینی فقیه و محمدرضا وحیدی و «بررسی دلالت تفسیری و فقهی آیه زنا بر حرمت نکاح با زانی و زانیه» به نگارش حجت‌‌الاسلام رضا حق پناه و حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی به چاپ رسیده است.

همچنین مقالات «انکار پس از اقرار در حدود با تأکید بر نقش آن در سرقت و جلد در فقه و حقوق موضوعه» به همت دکتر محمد دانش نهاد و دکتر عبدالله بهمن پوری، «روش بیان تعلیل در روایات مربوط به بیع در فقه امامیه» اثر دکتر ابوالفضل علیشاهی و خانم منصوره دبیر زاده و «بررسی ادله مشروعیت تبلیغات تجاری و عدم آن از منظر فقهی» به تحریر سید مرتضی فری‌زنی و حجت‌الاسلام محمدجعفر اسلامی نیز در این شماره منتشرشده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه دو فصلنامه به آدرس http://muf.journals.hozehkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر در ساعات اداری با شماره ۳۲۲۳۰۹۴۱-۰۵۱ تماس بگیرند.

منبع: حوزه علمیه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics